Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GFS pickups


Hank Annicke Noe

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har også lagt merke til at markedet kryr av mange gode pickups til gode bruktpriser. Sjekk ut der først.

Men så skal det sies at jeg har kjøpt en del brukte pickups, men har alltid hatt lyst å prøve ut GFS sine power eller crunchy rails.

Vurderer en liten stund å faktisk bytte ut EMG'ene mine mot GFS for å teste de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. 600kr for et brukt GFS-sett syns jeg virker drøyt. Hvertfall når settet (hvis det er det dyreste) koster under 400kr fra GFS. :P

Dollarkursen for, la oss si en måned siden + frakt + moms (ja, det er ikke noe automatikk i å slippe å betale moms fra GFS) så har du vel prisen ca. Hvis du ser de andre prisene som oppgis, så er det jo omtrent ny-pris på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle, :)

Da blir det vel bare å kjøpe et sett og prøve, som det er foreslått over, og med dollarkursen i disse dager vil tapet være lite uansett ;)

Har forresten en gammel Ibanez Telecaster-kopi gjemt inne i skapet med defekt bridgepickup. Bestiller en slik også, så får vi se hva de kan levere av både singlecoil og humbuckers.

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, glemte dette!

Dere skriver at det er så mye billige bra brukte mikker på bruktmarkedet! Hvilket marked? Jeg kjenner til Finn, Musikkweb og her.

Er jeg for gammel? :blush:

Internett har gjort det lettere å handle fra det store utlandet vet du... Regner med ebay kan legges til listen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker disse billigpickupene:

Artec HXTNA (aka "Artec hot rail" på eBay) (bro). Prisen latterligjør det meste i samme segment fra andre produsenter. I min mening et røverkjøp av dimensjoner. Her er en ebaylink for de som vil prøve: http://cgi.ebay.com/Artec-Alnico-5-Guitar-Hot-Rail-Humbucker-Pickup-Black-/270590763685?pt=Guitar_Accessories#ht_2663wt_1138

GFS Power Rails (bro) Veldig lik Artec HXTNA, men med keramiske magneter. Artec lager en variant som heter HXTNC med keramiske magneter også, men jeg vet ikke om den er identisk med GFS Power Rails.

GFS Vintage '59 (hals)

GFS Fat PAT (hals) Ligner på Vintage '59, men litt tjukkere og feitere og mindre dynamisk og mer tilgivende. Sjekk tonen:

Jeg har et sett med Belcat Alnico-humbuckere liggende som jeg skal få testet snart også, og en Artec SBA77C. Det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.