Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil ha rør!


Borge

Anbefalte innlegg

Vel, da er det avgjort. Det blir nok en Vox Night Train i kombinasjon med 1x12" V112NT kabinettet til 4995,- samt et par pedaler.

Hos dv247.com så koster samme combo 5553,- NOK med moms (uten frakt), så det er dyrere faktisk! Merkelig nok.

Lyden i den virker knall, den er liten og lett og ha med seg (bandøvelser o.l.) og ser tøff ut synes jeg. Skal uansett teste den før jeg går ut av butikken selvsagt.

Elsker lyden på Night Train'en i denne videoen :)

Bytt til 480P for merkbart bedre lyd.

Tusen takk for alle tips folkens. Rock on!

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vet du vad, Borge, jag tror att du är redo för litt hands on amp-testing :) . Du har gjort en hel del research=jättebra och har några förstärkare "på listan". Ta en tur till byn imorrn och testa de. Det är smart att lyssna på ljudklipp och läsa reviews som du har gjort, men mycket som man läser på internet måste man ta med en nypa salt och det vet du ju såklart. Det är lätt att hänga upp sig på saker som kanske inte har så stor betydelse när det väl kommer till kritan. Tex att man kan dra ner Orange Tiny Terror från 15 watt till 7 watt låter ju som en jättebra ide, för då kan jag ju få poweramp vreng hjemme i stua.. men när jag kör på TT:n hemma så blir det oftast inte så att jag drar ner den till 7 watt, för den låter kanon på 15 och jag kan uansett inte maxa den på 7 watt i min lägenhet. Det är kanske inte SÅ stor skillnad som nätet vill att det ska vara, om du förstår vad jag menar :) . Dra hellre ner till byn och testa och se vilka förstärkare som tilltalar dig mest när du själv sitter med gitarren i knät. Om du sen har tid att vänta så skulle jag, om jag vore dig, checka bruktmarknaden för den förstärkare du bestämmer dig för. Men annars bara köper du den där och då :) .

Sorry, jag rakk ikke å se att du redan hade bestämt dig innan jag postade.. Grattis :)

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker lyden på Night Train'en i denne videoen :)

Bytt til 480P for merkbart bedre lyd.

Tusen takk for alle tips folkens. Rock on!

Det låter kuler og krutt! Ikke noe tvil om det. Skal ikke se bort i fra at min neste amp blir en Vox av noe slag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Night Train og V112NT i hus. Har spilt kontinuerlig i 3-4 timer nå. Utrolig bra forsterker må jeg si, er veldig fornøyd!!!

Og den matcher perfekt med mic'ene jeg har (SD Alnico-II Pro/APH1). Disse er noe "avslappet" og varm i tonen, og sammen med en unchambered Les Paul så kan det bli ganske mørke/varme toner. Etter og ha sett uendelige antall videoer og sammenligninger av Haze 15 og NT15 så tipper jeg at lyden med denne gitaren på en Haze 15 hadde blitt litt vel muddy/mørk. På NT'en så ble det helt perfekt. Ikke så bråkete, lys og noe tynn som på en del av de demoene jeg har sett, men en veldig veldig fin balanse. Akkurat slik jeg ville ha det :) Lyden blir jo bare bedre når speakern får kjørt seg inn også.

Og den spiller SKAMHØYT selv med 1x12 kab'et.

Samtidig så er det utrolig godt og komme seg unna 1235151243 presets og effektknotter og dilldall som er på VT30'en. Det er jo mye enklere og justere denne saken enn en "nybegynner forsterker" som VT30'en er ansett som. Man roter seg fort bort i alle de ulike innstillingene/presetene/osv osv. Keep it simple! Det fungerer mye bedre...

Merka så utrolig stor forskjell med en gang. Føler at spillingen min ble betydelig bedre/mer detaljert og raffinert med denne amp'en vs solidstate amp'en jeg hadde fra før. Herlig! Da blir det pils, pizza og gitar resten av helga :D

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Prøvde en Night Train selv når jeg var innom en sjappe forrige sommer, da opp mot en Orange Tiny Terror og en Haze40-combo. Kjørte da riktignok NT og TT på et Framus 2x12-cab og ikke NT-cab'et, men jeg må si at selv om både Haze og TT låt kult var det noe helt spesielt med lyden i NT'n. Likte den utrolig godt, og har sykt lyst på en slik selv. Kanskje det blir en om noen år når jeg får meg hus (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Prøvde en Night Train selv når jeg var innom en sjappe forrige sommer, da opp mot en Orange Tiny Terror og en Haze40-combo. Kjørte da riktignok NT og TT på et Framus 2x12-cab og ikke NT-cab'et, men jeg må si at selv om både Haze og TT låt kult var det noe helt spesielt med lyden i NT'n. Likte den utrolig godt, og har sykt lyst på en slik selv. Kanskje det blir en om noen år når jeg får meg hus (:

Du trenger ikke hus for og spille på NT'en.. Du får godlyd selv på lavt volum. Ser at jeg kun kan kjøre den på rundt 2-4 i volum selv med full gain, ellers kan det bli noe høyt.. Men det funker helt alright. Gleder meg til å ta den med til øvingslokalet slik at jeg får cranka den litt mer da.

Bærevesken som fulgte med var knall den også. Utrolig praktisk amp og ha med seg overalt dette, så lenge det er et kabinett der man skal :) Det fulgte også med en tørkeklut, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærevesken som fulgte med var knall den også. Utrolig praktisk amp og ha med seg overalt dette, så lenge det er et kabinett der man skal :) Det fulgte også med en tørkeklut, hehe..

Gratulerar med ny amp, bra att du är nöjd :) . Om du är intresserad av en portabel rig inklusive kabinett (om det inte finns kabinett där du giggar) så checka den här tråden, uppdatering kommer senare :) .

Du trenger ikke hus for og spille på NT'en.. Du får godlyd selv på lavt volum

Näääh, utan powerampvreng? Det har jag svårt att tro på :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får power-amp vreng ved tålig lavt volum med Nighttrain ja!

Triode mode (7.5 watt), gain nesten på null, volum på fullt og hjelpe til med en clean-boost. Jeg bruker Marshall BB-2 som boost (clean altså, ingen vreng på den)

Vil ikke si at volumet da er så lavt at jeg kan spille på soverommet uten å vekke kona, men akseptabelt kjellerstuenivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.