Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Legger du merke til musikken rundt deg?


Ataxia

Anbefalte innlegg

Jeg synes det som var på slutten av artikkelen var ganske tankevekkende

"If we do not have a moment to stop and listen to one of the best musicians in the world, playing some of the finest music ever written, with one of the most beautiful instruments ever made…How many other things are we missing?"

Jeg så også en del på Jason Mraz når han gikk og spilte på gaten i Paris. Jeg er overrasket at ingen stoppet. Jeg ville definitivt gjort det selv om jeg ikke kjente igjen han. Men hvor mange andre ting går vi glipp av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stopper for å høre på de fleste. Til dags dato har jeg møtt 2 gatemusikere som var utrolig flinke!

Den første var i Trondheim, en skikkelig rastamann som spilte Bob Marley, han var veldig flink!

Den andre var i Røros i Martnas tider, han spilte munnspill, basstromme/hihat, gitar å han sang samtidig. Kjøpte faktisk platen hans, veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det som var på slutten av artikkelen var ganske tankevekkende

"If we do not have a moment to stop and listen to one of the best musicians in the world, playing some of the finest music ever written, with one of the most beautiful instruments ever made…How many other things are we missing?"

Det går jo litt på smak og behag: "best"? "finest music"? "most beautiful instruments"? Alt dette er jo svært subjektivt, og det er ikke sikkert denne forestillingen var alles tekopp.

Men! Når det er sagt så peker du på et poeng jeg mener er det viktigste, og som bør sees i større sammenheng: vi tar oss ikke tid til å oppdage alt det fantastiske rundt oss, men stresser og halser rundt med "oppgavene" våre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo litt på smak og behag: "best"? "finest music"? "most beautiful instruments"? Alt dette er jo svært subjektivt, og det er ikke sikkert denne forestillingen var alles tekopp.

Men! Når det er sagt så peker du på et poeng jeg mener er det viktigste, og som bør sees i større sammenheng: vi tar oss ikke tid til å oppdage alt det fantastiske rundt oss, men stresser og halser rundt med "oppgavene" våre..

selvfølgelig, men jeg regner med at noen av de tusener av menneskene som gikk der var det noen som hørte på klassisk musikk.

Var egentlig det poenget jeg ville fram til. Altså hvor mye annet fantastiske ting går vi glipp av i livet eller rett og slett ikke verdsetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.