Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar i hus!


antos

Anbefalte innlegg

Det er fortsatt slik at du stort sett får det du betaler for hvis du kjøper Fender, men alle modellene de har er helt greie, også de rimeligste. Det er jo ikke slik at en gitar til 14 tusen er dobbelt så bra som en til 7 tusen akkurat.

Det er nok riktig, men siden inspirasjonen øker eksponentielt med braheten får du mer enn dobbelt så mye inspirasjon med en dobbelt så dyr gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Highway One-utgaven. Spiller veldig bra.

Jeg har en Fender Telecaster Mexico-modell jeg kjøpte i 1994 for 4500,-.

Jeg var 15 år den gangen og valgte denne fordi den veide mest av de Mexico-telene jeg prøvde.

Den er nå bedre enn noen gang! Jeg har aldri skiftet annet enn strenger på den (og plekterbrettet - hvor fett er det?!)

Men jeg har vedlikeholdt den godt. Den har vært på tuning to ganger på 16 år og jeg har loddet noe elektronikk. (Noe blir alltid ødelagt når folk kaster øl på scena.)

Ellers funkern som fjell og jeg skal han den til jeg dør.

678835.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får det du betaler for, så får du vel dobbelt så bra gitar for dobbelt så mye penger? :D

He-he, er litt selvmotsigende det der, men poenget er jo at selv om noe koster mer penger å lage, så blir det ikke nødvendigvis så mye bedre, med mindre man som kjøper er spesielt opptatt av spesifikke ting/features

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Tele'n! Fin godsak det der! Har aldri prøvd en Highway One før, men spilt på en Fender standard Telecaster noen ganger, og har planer om å investere i en senere, men er veldig nysgjerrig på baja telecaster for tiden. Prøvde du den der eller? Isåfall, kan du si noe om hvordan S-1 switchen, V-halsen og mikkene var? :)

Endret av Teppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Tele'n! Fin godsak det der! Har aldri prøvd en Highway One før, men spilt på en Fender standard Telecaster noen ganger, og har planer om å investere i en senere, men er veldig nysgjerrig på baja telecaster for tiden. Prøvde du den der eller? Isåfall, kan du si noe om hvordan S-1 switchen, V-halsen og mikkene var? :)

Takk for det! Har ikke prøvd Baja nei, de hadde ikke den inne. Men har hørt mye skryt av Baja modellene, fra både den ene og andre kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikler selv på en HW1-tele. Telecaster er dritfete gitarer, og HW1-modellene funker kuler og krutt. Har selv en HW1 Jazzbass, og den har ingen problemer med å måle seg med de "skikkelige amerikanske". Så gratulerer! Håper dere blir lykkelige sammen, og om du en dag skal selge den så kan du sende meg en PM ;) Dritfet finish på Tele det der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at amerikanske fendere er veldig mye bedre enn mexicanske. Jeg tror mye av pengene går på at det står "made in U.S.A".

Jeg har hørt at det var stor forskjell på de amreikanske og mexicanske fenderne før i tid, men nå er de ganske like.

Selvfølgelig er nok de amrikanske bedre, men jeg tror man ikke skal stole blindt på prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at amerikanske fendere er veldig mye bedre enn mexicanske. Jeg tror mye av pengene går på at det står "made in U.S.A".

Jeg har hørt at det var stor forskjell på de amreikanske og mexicanske fenderne før i tid, men nå er de ganske like.

Selvfølgelig er nok de amrikanske bedre, men jeg tror man ikke skal stole blindt på prisen...

Og hvilke modeller helt eksakt er det du tenker på når du trekker denne konklusjonen? Jeg mener, nå overlapper jo de mexikanske og de amerikanske i pris, så hvis de bruker masse penger på å merke de med "made in USA" så må jo de dyreste Mexikanerne være langt bedre enn de billigste amerikanerne da? - for å følge resonnementet ditt.

Hvilke amerikanske og mexikanske modeller har du prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilke modeller helt eksakt er det du tenker på når du trekker denne konklusjonen? Jeg mener, nå overlapper jo de mexikanske og de amerikanske i pris, så hvis de bruker masse penger på å merke de med "made in USA" så må jo de dyreste Mexikanerne være langt bedre enn de billigste amerikanerne da? - for å følge resonnementet ditt.

Hvilke amerikanske og mexikanske modeller har du prøvd?

Husker ikke hvilke modeller, men en mexicansk til rundt 7,000 og en amerikansk som jeg ikke husker prisen på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilke modeller helt eksakt er det du tenker på når du trekker denne konklusjonen? Jeg mener, nå overlapper jo de mexikanske og de amerikanske i pris, så hvis de bruker masse penger på å merke de med "made in USA" så må jo de dyreste Mexikanerne være langt bedre enn de billigste amerikanerne da? - for å følge resonnementet ditt.

Hvilke amerikanske og mexikanske modeller har du prøvd?

Husker ikke hvilke modeller, men en mexicansk til rundt 7,000 og en amerikansk som jeg ikke husker prisen på :)

Prøvde en mexikansk road worn.... det er den beste telen fra fender jeg har prøvd som ikke er customshop.. men det er jo også forskjell på gitarer selv om det er samme modell.. den jeg prøve var en GOD mexikansk road worn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at amerikanske fendere er veldig mye bedre enn mexicanske. Jeg tror mye av pengene går på at det står "made in U.S.A".

Jeg har hørt at det var stor forskjell på de amreikanske og mexicanske fenderne før i tid, men nå er de ganske like.

Selvfølgelig er nok de amrikanske bedre, men jeg tror man ikke skal stole blindt på prisen...

Amerikanske Fendere har bedre kvalitet, men en mexicansk kan være like bra, men det er på grunn av større variasjon av kvalitet.

Tar man 10 mexikanse strater og 10 amerikanske så blir det større andel av de amerikanske som er gode å spille på, men alikevel kan det være en mexikansk man er heldig med og da kan den overlappe amerikanske i kvalitet. Men etter de jeg har prøvd så skjer ikke det så ofte.

Det er heller de som har lyst på en amerikansk, kjøpte en mexikansk for å så "inbille" seg at den er bedre fordi den personen heller vil ha en amerikansk, men kjøpte mexikansk på grunn av pris som sier "Åååh, en mexikansk er så mye bedre! Amerikanske er skikkelig sårlige i forhold!". Og derfor kan mange ha hørt at mexikansk er "bedre".

Og det er meningen at det skal være forskjell i forhold til kvalitet og pris. Hvis det ikke var meningen hadde de fortsatt med å produsere japanske Fendere.

Er sånn med mange merker Epiphone Vs. Gibson er jo populært ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde da vitterlig at Fender Japan fortsatt produserte gitarer, men at de ikke er tilgjengelige nye på det vestlige markedet?

De både produseres og er delvis tilgjengelige i USA/Europa. De produserte også Signaturmodellen til Malmsteen i en periode f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er poenget med Fender er at man stort sett får det man betaler for. De dyreste Mex fenderne havner i omtrent samme pris som de rimeligste USA modellene - derav samme grunnkvalitet og "kvalitetskontroll" som man ynder å snakke om. Skal du ha en USA Standard, vil du fort oppdage at de ikke har en slik modell i det mexico produserte utvalget (samme specs)

En dyr Mexico eller en relativt billig USA Fender blir fort to sider av samme sak, spørsmålet er hva man legger vekt på angående specs osv.

Hvis erfaringsgrunnlaget for å uttale seg om Fender er basert på å ha prøvd et par gitarer i noen minutter rett ut av eska, tror jeg folk må tenke seg litt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.