Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar til 5000kr


Mortenolb

Anbefalte innlegg

Hei!

Bandet mitt har fått sponset 5000kr fra Frifond, og for de så skal jeg kjøpe ny gitar til han ene gitaristen.(Han vet ikke at vi har fått penger, så skal overraske han .) Derfor lurer jeg på om noen har noen forslag? Maks 5000kr, siden det er de pengene vi har fått.

De kravene jeg har er:

Den skal sparke greit ifra med lyden(metal. så godt det går til den prisklassen, såklart.)

Ikke tremolo.

Aller helst 24 bånd.

Har jo tenkt litt på brukt, men siden dette er penger fra Frifond så må jeg sende inn rapport med kvittering og alt, så brukt må isåfall bli fra et utsalgssted da, eller noe?

Jeg tenkte litt på LTD H-251FM, men er litt usikker, har aldri prøvd den, men jeg har prøvd en LTD MH-250, som ser veldig lik ut, og den var utrolig god. Denne koster jo litt mindre, men er iallefall samme pickups, og liker lyden fra dem.

Mvh. Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart en fin gest, men tror du ikke det hadde vært best å la den som faktisk skal spille på gitaren få ha noe å si om gitarvalg.

Prøv hvertfall å fiske ut av han hvilken gitar han hadde valgt til den prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En salgskontrakt fra en privat selger holder sikkert som dokumentasjon til frifond. Bare pass på å få med selgers fulle "navn og nummer"

Å kjøpe en gitar til en annen.. hmm.. Hva med å la gitaristen finne seg en gitar selv? som han også kan prøve. Å få noe man ikke liker eller ønsket seg er ofte jævlig irriterende.. En gitar er tross i alt et verktøy man primært må like å spille på - noe som krever at man får prøvd gitaren, eller en lignende modell om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, har en RG selv, og syns LTD er mer lettspilt. Såklart, er jo ikke meg gitaren er til, så skal se litt på noen RG'er, men de aller fleste har jo tremolo.

Forslag til noen websider utenom gitarhuset, sound1 og 4sound? :P

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er alltid er best å vite hva han vil ha selv, men han har til nå bare spilt på en halvveis ødelagt Ibanez GSA-60, og han er ganske nybegynner egentlig, men han lærer fort.

Dama hans skal prøve å fiske litt, men han kan ikke så veldig mye om gitarer. Derfor jeg også spør her, men personlig liker jeg halsen på en LTD bedre enn en RG, men, såklart, det er jo også litt vanesak, og han er ikke vant til så mye annet enn en tungspilt GSA-60. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den prisklassen der er det litt kilent. Man får en helt kurant gitar for fem tusen, men kjøper man brukt, får man en veldig mye bedre gitar for den samme summen, og man kan velge en som ser helt mint ut. Vanskelig.

Jeg tror faktisk jeg hadde forsøkt å finne en brukt en, da det blir litt mer gitar for pengene. Det gjelder jo egentlig alle gitarer, men akkurat på fem- hm, en S470, for eksempel? Ikke fast stol, men den beste og mest stabile flytende stolen som er til salgs for penger, etter min mening.

Skal han ha fast stol, er det jo veldig mye annet morsomt å velge i. Hva med å høre med Rocktrond om han har noe passende? De gitarene han selger ser jo flotte ut, uten at jeg har prøvd en. De på forumet som har testet, har jo bare kommet med lovord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedgrunnen til at sier ikke tremolo, er fordi jeg har tremolo selv, og når man ikke er spesielt dreven på dette med å justere og slikt selv, blir det fort veldig kinkig og mye pes når man skal bytte strengetykkelse og ha annen tuning osv. etter mine egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.