Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken amp til strat


Anbefalte innlegg

Hei?

Begynte å øve på gitar i høst og kjøpte etter anbefalig fra venn en american standard stratocaster. Han mente dette var et bra kjøp for å kunne spille mange typer musikk/stilarter. Jeg liker gitaren godt, men øver mest på en akustisk gitar foreløpig.

Skal kjøpe meg amp nå og ser at jeg er veldig opphengt i jazz/fusion musikk og at jeg ønsker en amp som også kan gi en bra "jazzlyd".

Vil det være mulig med denne gitaren?

Har i utgangspunktet tenkt å kjøpe en rørforsterker, en fender blues junior- også etter anbefaling fra min venn. Hva mener dere!

Hilsen Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kan i utgangspunktet spilles på hvilken som helst type gitar. Det første som slår meg når jazzlyd blir nevnt, er riktignok en semihollow gitar som f.eks. Gibson ES-125, men det er jo en helt annen sak. Vil tippe at du skal kunne skru lyd slik du vil ha den med en Blues Jr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin en amp med grei clean og reverb, så tar du og skrur toneknottene på 10 (eller 1?) så har du jazztone. Helst litt chorus også. Som Audun sa, så funker en Blues Jr. helt greit.

Ja, kanskje for deg. Men for dem som spiller den type musikk så er det kanskje ikke nok.

Selv jeg som ikke spiller så mye cleans, foretrekker en god amp med gode og reine cleans uten reverb og chorus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.