Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Flenge i pekefinger.


Audun

Anbefalte innlegg

Har fått en flenge på tuppen av pekefingeren etter vedarbeid, og skal spille både fredag og lørdag + øving torsdag. Spilling gjør vondt i tillegg til at jeg er redd for at såret går opp rimelig fort. Plaster er jo selvfølgelig ikke mulig å spille med. Har faktisk vurdert å fylle "sprekka" med lynlim....

Noen som har gode tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du er egentlig pretty much screwed. :)

Gå til en lege og spør om råd, kan hende han har noen kjerring råd.

Du kunne jo spille uten pekefingeren, gitarlæreren min gjorde det en gang.

Har faktisk gjort det før en gang, men det er fort gjort å glemme seg. Dessuten hemmer det spillinga såpass mye at det er ikke å foretrekke.

Det finnes flytende plaster du bør legge på først! Lynlim i såret er jeg ikke sikker på er så lurt. Kanskje forsterke med det+ aksellerator rett før du skal spille, men altså- flytende plaster!

Finnes på apotek, går jeg ut i fra? Hvordan funker det? Blir det hardt og sitter slik at det "tåler" spilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pakke på apotek, ja, en væske man har på, og så en aktivator som fikk væsken til å størkne. Jeg husker ikke hvor hardt det ble, men det funket fint. Nøye rensing av såret først er lurt, får du litt betennelse /lyfevæskedrenasje er det jo ikke noe som blir "tørt"..

Blir det ikke hardt nok, kan du jo legge på lynlim utenpå, med dette som "grunning", så slipper du at såret reagerer på stoffer i lynlimet. Husk å kjøpe lynlimaksellerator hvis de har i butikken, eller så kan du bruke bakepulver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pakke på apotek, ja, en væske man har på, og så en aktivator som fikk væsken til å størkne. Jeg husker ikke hvor hardt det ble, men det funket fint. Nøye rensing av såret først er lurt, får du litt betennelse /lyfevæskedrenasje er det jo ikke noe som blir "tørt"..

Blir det ikke hardt nok, kan du jo legge på lynlim utenpå, med dette som "grunning", så slipper du at såret reagerer på stoffer i lynlimet. Husk å kjøpe lynlimaksellerator hvis de har i butikken, eller så kan du bruke bakepulver. :)

Takker. Fikk såret for noen dager siden, så det er jo ikke åpent i den forstand, men det er såpass til sprekk at i hvert fall de tynne strengene lett skjærer seg inn. Skal kjøpe flytende plaster i morgen og teste, så får vi se om det er behov for å forsterke når vi kommer til fredag. Takker for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere muligheter du har da.

Flytende elektrikker teip, plaster, Superlim..

Det går greit å spille med plaster jo, har brukt alle de løsningene der selv.. Eneste jeg kan tenke på i farta som er bedre må være å la det gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere muligheter du har da.

Flytende elektrikker teip, plaster, Superlim..

Det går greit å spille med plaster jo, har brukt alle de løsningene der selv.. Eneste jeg kan tenke på i farta som er bedre må være å la det gro.

Selvfølgelig, men skal som sagt spille både fredag og lørdag + øve mye på torsdag. Det skal få være som det er så lenge som mulig, slik at det gror mest mulig.

Plaster/teip på fingertuppen går nok i nødsfall, men man mister mye av "følelsen" da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.