Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Flenge i pekefinger.

Audun

Anbefalte innlegg

Har fått en flenge på tuppen av pekefingeren etter vedarbeid, og skal spille både fredag og lørdag + øving torsdag. Spilling gjør vondt i tillegg til at jeg er redd for at såret går opp rimelig fort. Plaster er jo selvfølgelig ikke mulig å spille med. Har faktisk vurdert å fylle "sprekka" med lynlim....

Noen som har gode tips? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Du er egentlig pretty much screwed. :)

Gå til en lege og spør om råd, kan hende han har noen kjerring råd.

Du kunne jo spille uten pekefingeren, gitarlæreren min gjorde det en gang.

Har faktisk gjort det før en gang, men det er fort gjort å glemme seg. Dessuten hemmer det spillinga såpass mye at det er ikke å foretrekke.

Det finnes flytende plaster du bør legge på først! Lynlim i såret er jeg ikke sikker på er så lurt. Kanskje forsterke med det+ aksellerator rett før du skal spille, men altså- flytende plaster!

Finnes på apotek, går jeg ut i fra? Hvordan funker det? Blir det hardt og sitter slik at det "tåler" spilling?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pakke på apotek, ja, en væske man har på, og så en aktivator som fikk væsken til å størkne. Jeg husker ikke hvor hardt det ble, men det funket fint. Nøye rensing av såret først er lurt, får du litt betennelse /lyfevæskedrenasje er det jo ikke noe som blir "tørt"..

Blir det ikke hardt nok, kan du jo legge på lynlim utenpå, med dette som "grunning", så slipper du at såret reagerer på stoffer i lynlimet. Husk å kjøpe lynlimaksellerator hvis de har i butikken, eller så kan du bruke bakepulver. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pakke på apotek, ja, en væske man har på, og så en aktivator som fikk væsken til å størkne. Jeg husker ikke hvor hardt det ble, men det funket fint. Nøye rensing av såret først er lurt, får du litt betennelse /lyfevæskedrenasje er det jo ikke noe som blir "tørt"..

Blir det ikke hardt nok, kan du jo legge på lynlim utenpå, med dette som "grunning", så slipper du at såret reagerer på stoffer i lynlimet. Husk å kjøpe lynlimaksellerator hvis de har i butikken, eller så kan du bruke bakepulver. :)

Takker. Fikk såret for noen dager siden, så det er jo ikke åpent i den forstand, men det er såpass til sprekk at i hvert fall de tynne strengene lett skjærer seg inn. Skal kjøpe flytende plaster i morgen og teste, så får vi se om det er behov for å forsterke når vi kommer til fredag. Takker for hjelpa!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flere muligheter du har da.

Flytende elektrikker teip, plaster, Superlim..

Det går greit å spille med plaster jo, har brukt alle de løsningene der selv.. Eneste jeg kan tenke på i farta som er bedre må være å la det gro.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flere muligheter du har da.

Flytende elektrikker teip, plaster, Superlim..

Det går greit å spille med plaster jo, har brukt alle de løsningene der selv.. Eneste jeg kan tenke på i farta som er bedre må være å la det gro.

Selvfølgelig, men skal som sagt spille både fredag og lørdag + øve mye på torsdag. Det skal få være som det er så lenge som mulig, slik at det gror mest mulig.

Plaster/teip på fingertuppen går nok i nødsfall, men man mister mye av "følelsen" da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Fin pris på dem ja, så kjempefint om du skriver en liten omtale hvis du har kjøpt.
    • Skal se hva jeg får til i dagslys.
    • Jeg begynner å bli nysgjerrig på hvordan den ser ut🙂 Er det mulig å få se på bilder?
    • Fridag, og ferdig montert gitar. (uten elektronikk, venter på noe hakket bedre enn kina-tingene i settet). Det gikk overraskende kjapt. Det lønner seg å legge arbeid i halsen. Grundig level/crown og polish gjorde susen, og den responderte godt på trussrodjustering etter å ha stått med strenger på i noen dager. Jeg bytta toppsadelen (plast), og lagde en ny av en graph tech blank (dette trenger også litt arbeid, og gjerne dedikert verktøy. Jeg har det). Som tidligere nevnt var alle hull og utfresninger helt på plass, og jeg trengte heller ikke å shimme halsen. Broa er grei nok, den intonerer helt greit. Halsen er av den litt solide c-varianten, og kjennes bra ut. Plekterbrettet kunne nok ha vært bedre tilpasset, men siden alle hull allerede var der..... Paulownia er et artig treslag, det er enormt resonant (har ingen betydning i ampen, men hyggelig når man noodler unplugged), og tåler ikke at man skrur til for hardt. Jeg anbefaler å legge litt CA i skruehullene om man regner med å demontere hyppig. Jeg brukte Tung olje for både hals og kropp. Halsen ble som vanlig meget behagelig (tilsvarende satin finish) og viser frem noen fine små flammer her og der. Kroppen er tørst på olje, så jeg måtte bare si stopp på et tidspunkt. Hadde dette vært verdt noe ville jeg nok ha brukt en siste bivoksbehandling på toppen, men jeg gadd ikke. Kroppen er ikke pen, tre deler paulownia med vidt forskjellig struktur....velvel. I sum: Det ble en god gitar. Edit: det eneste jeg irriterer meg over er den tåpelige svarte bindingen. Skal en telecaster ha binding skal den da ikke være svart. For h*lv*t*.
    • Er på jakt etter telekropp av god kvalitet. Åpen for det meste, både av finish og pickupkonfigurasjon. Bilde for oppmerksomhet.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.