Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Flenge i pekefinger.


Audun

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir jo en klump på fingern da. Fungerer sikkert det og, men du merker teipen mindre

Jeg bruker plaster, kjøpte noen spesialplaster i Sveits som er spesiallagd for fingertuppen.

Er lagd slik at det ikke blir noe "overflødig" igjen som er i veienn og er irriterende.

Går helt fint å spille med det, blir noe annerledes å bende men det er en smal sak å vende seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo en klump på fingern da. Fungerer sikkert det og, men du merker teipen mindre

I tillegg er det svært vanskelig å få et plaster til å sitte så tett på fingeren at det ikke hekter seg opp i strenger osv. Sånn sett er nok sportstape/plastertape eller noe sånt det beste alternativet av de, da den er litt mer elastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at det er vanlig å bruke superlim faktisk. Leste et intervju med en kar som klagde over konserter i varmt og fuktig vær, da strengene kuttet opp fingrene hans etter hvert, hvorpå gitartechen åpnet sårene og helte superlim oppi. Nå er jeg absolutt ingen lege, så ta for guds skyld ikke dette for mer enn 73% god fisk.

EDIT: For ikke å virke som en sucker av noe slag, jeg har hørt alle mytene også, dette var et nylig intervju av en moderne, for meg ubetydelig fyr!

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jævlig brutalt ut å "åpne sårene og fylle på med superlim" altså. Kan da umulig være godt å fjerne limet senere?

Jeg ser for meg dype kutt som går halvt inn i fingeren.. Kanskje dere snakker om små overflatesår? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superlim i åpne sår?!? Da kan du jo sniffe lightergass også - når du først er i gang med å ødelegge kroppen kan du vel sørge for at hjernen får seg en heftig omgang den også :P (Seriøst: Aldri, aldri, aldri prøv å sniffe lightergass - det er ikke mye som skal til før du får alvorlige skader av det!).

Mange leger er musikalske (en kompis tok f.eks. et friår fra medisinstudiet for å gå på musikkonservatoriet...), så hvis du sier at du gjerne vil redde musikerkarrieren er de sikkert behjelpelige. Det aller enkleste er kanskje å snakke med noen av sykepleierne på akuttmottaket - de er vant til å håndtere alle slags kuttskader og har gjerne noen tricks på lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, regner med vi er i papercutområdet

Det er litt større enn papirkutt, men ikke mye. ;) Det er i hvert fall såpass at det er et godt synlig kutt som gjør vondt, og da spesielt hvis strengene glir inn i kuttet. Det som kan skje, er jo at strengen kan skjære seg inn og lage et ordentlig kutt når jeg står på scenen og ikke kan ta hensyn til såret på fingeren. Derfor jeg tenkte i superlim-baner, rett og slett for å "sparkle" sprekken i tillegg til at jeg vet at de ganger jeg har drevet og sølt med superlim, og fått det på fingrene , blir det hardt med en glatt overflate, og det blir sittende til huden under er skiftet ut.

Jeg velger nok i dette tilfellet å følge Castors råd med flytende plaster i første omgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det funker aldeles glimrende, jeg. Det jeg tror ikke funker så bra, er at hvis ev. såret reagerer på et eller annet i limet, og begynner å væske. Derfor har jeg foreslått en løsning som er testet på små søte kaniner på forhånd, som en form for "grunning".

Jeg har ikke mange prinsipper her i verden, men et av dem er at "hvis man bruker noe til noe annet enn det er beregnet til, vil det noen ganger gå galt".

Som for eksempel hvis man bruker en kjøkkenkniv til å stramme skruer med, eller en bil som et leketøy, eller alkohol som leskedrikk, en skismørebrenner til å fjerne vepsebol, eller en hispeed drill til å røre tyttebær med. Det siste ble et skrekkelig klin.

Siden det er er tid til å handle et kroppsvennlig produkt, så hvorfor ikke bruke det?

Men tanken er jo fin. Kanskje det går, og jeg tror ikke man blir forgiftet, men kanskje såret blir litt saktere leget enn nødvendig. Sånn superlim stivner jo når det kommer i kontakt med oksygen, og er neppe det mest giftige man kan ha i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... det går an å bruke lynlim. Har en kompis som sverger til det. Har selv hatt lynlimte fingre endel ganger, også med små kutt fra intensive økter med modellbygging - riktignok var ikke hensikten å lime kuttene... CA lim blir faktisk brukt i medisin, men da er det spesielle typer det er snakk om. Såvidt jeg vet er det ikke generelt farlig å få vanlig CA lim på/i kroppen, men det kan svi og klø og bli litt varmt når det stivner. F.eks. her er det nevnt. Og her er en relevant artikkel fra The Straight Dope.

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.