Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strengehøyde.


Rudstar

Anbefalte innlegg

Har en lp, men strengehøyden er mongo. Problemet er at 6. strengen skurrer som bare f***, men hvordan skal jeg fikse det? Har prøvd og stilt litt på høyden og sånt, men det blir aldri bra. Er det noen nettsider som jeg kan lære meg sånt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også akkurat samme problem på min gibson les paul studio.

Jeg har prøvd å stille på det meste men jeg får ikke bort skurringen, men nå begynner jeg å bli så vant til skurringen så jeg bryr meg nesten ikke lengre.

Du må jo ikke godta at den skurrer mann, få den til rep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre strengen er VELDIG lav, så er det noe som er galt her et sted, siden det kun er den ene strengen som skurrer. Skurrer den bare åpen, eller skurrer den på flere av båndene?

Her er hva jeg ville gjort:

-Kjøp nye strenger(og sett de på)

-Sjekk om sporet i nut'en ser uforholdsmessig mye slitt ut.

-Juster stolen litt opp ved hjelp av de hjulene du vet der bak.

-Funker ikke dette, er det mulig du må justere på halsen. Hvis det bare skurrer når strengen er åpen, så er det ikke noe problem. Skurrer det derimot på flere bånd oppover, er det mulig at bandene dine trenger en oppfriskning eller skift.

Detter er uansett et kompromiss jeg tror de fleste gitarister gjør, tone vs.spillbarhet. Det er en kjensgjerning at jo høyere strengene er over gripebrettet, jo fyldigere tone, men desto vanskeligere å spille. Jeg har aldri eid en gitar jeg kan sette opp helt og fullstendig uten en anelse skurr her eller der,uten at det går ut over spillbarheten. Men det går sikkert an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.