Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Stratocaster Road Worn 60's


Hallstein

Anbefalte innlegg

http://www.musikkinord.no/product_list.asp?pkCategory=1809

her koster den 7500kr... Mot 9995 i vanlig butikk og nettbutikk... Jeg er vant til at hvis noe er for godt til å være sant, er det som oftest det... Noen som har handlet herifra før?...

Siden det er forskjeller fra gitar til gitar så er det kanskje en idé å gå for akkurat DEN gitaren som du virkelig fant tonen med?

Kanskje den du får fra nettbutikken ikke er like bra, ikke helt det samme? Kan seff vise seg å være bedre også...heh Jeg er i hvert fall skeptisk til å kjøpe gitar uten å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er forskjeller fra gitar til gitar så er det kanskje en idé å gå for akkurat DEN gitaren som du virkelig fant tonen med?

Kanskje den du får fra nettbutikken ikke er like bra, ikke helt det samme? Kan seff vise seg å være bedre også...heh Jeg er i hvert fall skeptisk til å kjøpe gitar uten å prøve.

Du har så rett så rett, men da må jeg virkelig få til å selge noe utstyr først :P får håpe jeg får noe respons i salgstråden min snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallstein, dette er egentlig veldig enkelt:

1. Ikke kjøp gitar via internett, siden du da ikke får prøvd den (awxis har helt rett)

2. Hvis du likte Fenderen du prøvde og kan leve med den, kjøp den

3. Hvis du vil ha en gitar du drømmer om, kjøp en Suhr

Dette minner litt om hvordan man får seg kjæreste:

1. Bestille via Møteplassen eller andre sjekkesteder på nett. Du får en vare som du ikke aner hvem som har fiklet med

2. Gå for den hyggelige, men ikke spesielt spennende dama som er venninne av kjæresten til en eller annen kompis

3. Slå deg fram gjennom trengselen, dra drømmedama etter håret ned av barkrakken (bruk klubbe om nødvendig), ta henne med hjem til hulen din og by henne på sjøldrept bjørn

Dersom alternativ 3 (gitarvalg, ikke damevalg...) innebærer at du må leve på kun spaghetti et par måneder er det verdt det (spaghetti er godt, og det finnes mange oppskrifter på kokt spaghetti, stekt spaghetti, dampet spaghetti, etc etc). Alternativt kan du dempe forbruket av snus, så har du penger til overs (siden du holder til i Trøndelag regner jeg med at du snuser - det er obligatorisk for alle trøndere).

P.S. Bodde i Trondheim noen år - trivelig by, men jeg slet med bivirkningene en tid etterpå - helt til jeg raket vekk barten B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Mexico vs USA Fendere må noen tenke seg om et par ganger..

Fender produserer ulike gitarer på to ulik fabrikker, både av praktiske hensyn og produksjonskostnader. Du får i stor grad det du betaler for, en Mex Fender til 10K har ikke noe dårligere hardware eller treverk sammenlignet med en USA gitar til samme pris, derimot koster det mindre å produsere gitaren i Mexico og man kan dermed bruke lenger tid på å produsere gitaren for samme pris, noe som slår positivt ut hvis gitaren skal ha en omfattende og arbeidskrevende lakkjobb f.eks.

Det er mange "USA" produkter som delvis produseres i Mexico og omvendt. Det er stort sett folk fra Mexico som jobber på på begge fabrikkene og den nødvendige fagkompetansen er til stede i begge produksjonslinjene.

Det er klart det er kvalitetsforskjeller på en Mexico Standard Strat og en USA Standard strat. Det er gitarer som er priset helt ulikt og bygget av ulike deler. Hadde de laget to identiske gitarer hadde du ikke merket noen forskjell.

Alt Fender lager i prisklassen 5k+ er helt ok, det er produksjonsvariasjoner og gitarene er aldri helt identiske, men gode gitarer produseres både i Mexico og USA uansett prislapp. Det eneste som gjelder er å finne en gitar du liker, uansett hvor den nå måtte være laget. Roadworn modellene er ganske ulike modeller sett i forhold til USA Standard, de er ikke ment å være like og man må kjøpe den man liker. Det er ingen tilfeldighet at Fenders gitarer er priset slik de er, det er ingen fallgruver eller kupp å snakke om egentlig, men mer et spørsmål om å finne en modell og et eksemplar man liker.

Fender lager de samme gitarene de gjorde for x antall år siden, eneste forskjell er at de nå lager bedre gitarer til en rimelig penge og at modell variasjonen er enorm med tanke på det egentlig meget enkle utgangspunktet.

Repeter dette så mange ganger det kreves:

En Mexico Fender er ikke en bestemt kvalitet eller modell, En Squier er ikke en bestemt modell med en bestemt kvalitet. Prisen, kombinert med lave eller høye produksjonskostnader i et bestemt land forteller deg stort sett ganske mye om hva du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for en gjeng dere er ! :P

Men jo, ringte på gitarsjappa i dag, og de kunne sette til side gitaren i 1mnd, etter mye om og men :P

da var det bare det å skaffe midlene til den tiden da !

(ja, jeg er trønder, men tro det eller ei, jeg snuser ikke ! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående eksemplarforskjeller er det ganske greit på denne serien her. Jeg har prøvd et par forskjellige og forhørt meg litt her og der og alle sier at de er veldig like. Når jeg fikk min fra USA føltes den også helt likt som den jeg hadde prøvd, bare med litt høyere action, noe jeg fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vert deg, hadde jeg sett bort fra prisen og heller tenkt deg om og vurdere om gitaren er verdt 10k. :)

hadde den kostet 13k, hadde jeg enda ikke hatt noen betekninger med å kjøpt den... det er rett og slett en deilig gitar etter min mening... dessuten så ser jeg på finn at fendere holder seg godt i pris... Men den gitaren jeg prøvde i sjappa føltes ut som en gitar jeg kunne tatt med meg i grava, den var bare så deilig ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde den kostet 13k, hadde jeg enda ikke hatt noen betekninger med å kjøpt den... det er rett og slett en deilig gitar etter min mening... dessuten så ser jeg på finn at fendere holder seg godt i pris... Men den gitaren jeg prøvde i sjappa føltes ut som en gitar jeg kunne tatt med meg i grava, den var bare så deilig ! :D

Da har du hatt samme opplevelse som jeg hadde med min Classic Player 60, selvfølgelig også en mexikaner. Prøvde flere i butikken den gangen jeg prøvde den, og den jeg endte opp med passet meg absolutt best, og da var jeg innom både HW1 og Am.Std. Det hører også med til historien at jeg solgte en Am.Std. til fordel for denne.

Pris og kvalitet hører som oftest godt sammen, men som Greener sier er de dyreste Mexico-modellene laget av bra materialer, og kan nok muligens måle seg med litt dyrere USA-modeller, da en gitar koster litt mer å lage der.

Jeg må likevel innrømme at en ordentlig god amerikansk CS Strat står høyt på ønskelista, men den dagen det blir aktuelt, blir det nok å lete på bruktmarkedet.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.