Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bullet for my valentine - tears don't fall


Fylling

Anbefalte innlegg

Hey! ;)

Eg har lenge styrt litt med sangen "tears don't fall" som er laget av "Bullet For My Valentine".

Sangen er fantasisk meiner eg som fører til at eg virkelig vil lage eit skikkelig cover av den, men eg strever litt med er effektene til sangen...

Det er då spesielt introen.

Her bruker eg Delay, Jazz clean(Bass: 6, Middle: 10-20) og Sine chorus, eg bruker inen ekko effekter selv om folk meiner eg burde(har litt problemer med den effekten, blir bare sykt skarpe ekko lyder som blir høgare og høgare:S).

Angåande den heavy delen så bruker eg Sine chorus, littegran delay, noise gate, line 6 treadplate(Bass: 6%, Middle: 10-20%, treble: 100%, Drive: 85%) og scream peddal.

Eg har eit gammelt cover på youtube som eg ikkje er serlig fornøgd med(

)

Som dere da hører så trenger eg hjelp med introen, eg driver å spilelr inn sangen på nytt siden eg har kjøpt nye strenger(XL Heavy) som skal vere mye betre enn "Elexir" til å spille med når gitaren er tuna til drop C som den er her i denne sangen.

Her er selve sangen: Borti her...

Så noen som har peiling og kunne hjelpe meg?:)

Mvh Fylling, som takker for deres tid.

Edit: Eg bruker også POD 6 for opptak og alle effektene eg bruker ligger der:)

Endret av Fylling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vanlig delay med chorus.

Kjører du virkelig diskant på maks? :blink:

Uhm, 90-100%... Så for det meste ja.

Eg hadde dei riktige innstillingane men dei har eg glømt med tiden. Så eg er litt usikker, kan ver at det var treble(diskant) som skulle vere på 20% og drive på 90-100% :S

Endret av Fylling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske vanskelig å høre gitaren, men det høres ut som du har _litt_ for mye vreng... Ganske ustemt er det også.

Ustemt var den( den blei det under spillinga).

Eg har lagt merke til at vist eg stemmer gitaren i f.eks drop C så blir den ganske fort ustemt... :S Den blir liksom tona til noko heilt anna enn drop C :o

Endret av Fylling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ustemt var den( den blei det under spillinga).

Eg har lagt merke til at vist eg stemmer gitaren i f.eks drop C så blir den ganske fort ustemt... :S Den blir liksom tona til noko heilt anna enn drop C :o

Hva slags gitar er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten helt å huske hverken hvordan introen går, eller toneart, tok jeg en råtjangs på en liten innspilling:

http://soundclick.com/share?songid=9037686

Her er det 400ms stereo delay. delayvolumet er satt ganske høyt for å få denne canoneffekten. I tillegg er det stereo chorus. Tror det ligger ganske nært fasiten.

Takker! Det var bra spilt:)

@Død: Det er ein billig gitar. Under 2000kr trur eg og merket er "Stagg". Standar svart og kvitt design.

Beklager veldig an-gåande skrivefeil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående riffing, så syns jeg at Gitar rett i en god amp uten noen effekter er det beste.

Skal høre gjennom sangen imorgen og komme med mer innspill. Har ikke hørt den på årevis..

Men så vidt jeg husker, så høres det ut som en typisk Gitar med EMG ==> Mesa Rectifier-oppsett.

Ville selv skrudd ned gain til ca 40%, bass ca 50%, middle til ca 80% og treble til ca 70%,.

Men alt avhenger av hvilken amp, gitar og pickups du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.