Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fleabass, hvor kjøpe?


Axxis

Anbefalte innlegg

De eneste positive tilbakemeldingene jeg har fått med meg om disse bassene er at de er godt oppsatt fra fabrikk, og at de er lettspilte. Skal visst være dårlig elektronikk, gripebrett og finish på de. Du finner nok langt bedre basser til billigere penge skal jeg tro kritikken ! Men om du er dead set på å finne deg en, er det vel bare å gå på ebay ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som blir forvirret når man sier at det ikke er toll på ting. Det at man ikke skal betale toll (avgift på innførsel av varer) betyr jo ikke at man ikke skal betale avgift når man innfører en vare. ;)

Det er bare noen få varegrupper det er toll på (som. f.eks. biler, alkohol ol.)

Det man må betale for privatkjøp er:

1) For forsendelser der samlet vareverdi er under 200 kroner betales ingenting ved innførsel.

2) For forsendelser der samlet vareverdi er over 200 kroner betales 25% MVA på summen av vareverdi og frakt (fakturasummen), samt et ekspedisjonsgebyr for tollbehandlingen som ligger på ca 100 kroner dersom fakturasummen er under 1000 kroner og ca 200 kroner dersom fakturasummen er over 1000 kroner.

3) For bøker betales ikke MVA, og disse slipper gjennom uten MVA og ekspedisjonsgebyr uansett verdi.

Ved innførsel av gitarer gjelder altså 2).

Et eksempel: Man kjøper en gitar fra utlandet for 4000 kroner. Det tillegges 1000 kroner i frakt. Altså 5000 kroner i fakturasum. Da må man regne med å betale: 5000 kroner (fakturasummen) + 1250 kr (25% mva av fakturasummen) + 200 kr (gebyr) = 6450 kroner.

Det er altså viktig å få med seg at dersom man skal betale MVA, så skal fraktbeløpet inngå i MVA-grunnlaget.

Dersom det gjelder ytterligere regler, så er det fint om noen kan supplere.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkk for den veldig utdradde måten å si NØYAKTIG DET SAMME SOM JEG SA.. Nei, Du skal ikke betale MVA av frakten.

I henhold til reglene skal du betale MVA av hele fakturabeløpet, inkludert frakt. Vareverdien alene skal kun benyttes for å finne ut om man kommer under 200-kronersgrensa (her er det mye forvirring, og det er derfor jeg valgte en detaljert beskrivelse av dette).

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.