Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med Pro Tools


isj

Anbefalte innlegg

Kjøpte et M-Audio Fast track forleden dag, og fikk med Pro Tools Essential.

Når jeg skal spille inn velger jeg inngang for kanalen i mikseren og får lyd, markerer sporet for å spille inn, trykket record og så play.

Men jeg får ikke spill inn noe. Det kommer ikke grønnfarge bortover kanalen som det skal, men den forblir blå som den bare hadde spilt av et spor.

Noen som vet hva jeg ikke har gjort? Har sett på tutorials, manualen etc og gjort alt rett, men likevel får jeg det ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har armert sporet ja (trykke recordknappen på sporet før man trykker på recordknappen oppe ved playknappen, right?) og valgt riktig inngang. Får lyd opp på meteret i PT.

I alle turorials blir sporet grønnt når de spiller inn, det blir ikke mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten skrive ned step by step hva du har gjort, for jeg mener jeg hadde lignende problem da jeg skulle sette opp lydkortet mitt i Cubase.

Nok en gang kan jeg være på bærtur, da jeg har minimalt med innsikt til slikt, men prøver likevel.

Har du valgt slik at det er m-audio-lydkortet som er innspillingskilden?

Har du valgt riktig bus på det innspillingssporet slik at det blir tatt opp fra lydkortet?

Får du lyd ut hvis du skrur på monitor på nevnte spor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Spor i Protools skal ikke nødvendigvis blir grønt (siden det virker som en ting du er opptatt av). Fargen på sporene varierer og du kan også endre det selv. Det er for bedre å skille sporene fra hverandre.

Hvis du har signal inn på faderen på sporet du skal ta opp på så er det ingenting annet du behøver å gjøre enn å armere sporet og trykke rec, så play.

Er du forøvrig sikker på at du har laget et audiospor og ikke et aux-spor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spor i Protools skal ikke nødvendigvis blir grønt (siden det virker som en ting du er opptatt av). Fargen på sporene varierer og du kan også endre det selv. Det er for bedre å skille sporene fra hverandre.

Hvis du har signal inn på faderen på sporet du skal ta opp på så er det ingenting annet du behøver å gjøre enn å armere sporet og trykke rec, så play.

Er du forøvrig sikker på at du har laget et audiospor og ikke et aux-spor?

Ok, visste ikke at man kan endre farge, men det kommer ikke opp en bølge etterpå om at det har kommet noe lyd inn heller (den bølgen som viser signalstyrke på det man har tatt opp).

Jepp, har laget audiospor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ok, visste ikke at man kan endre farge, men det kommer ikke opp en bølge etterpå om at det har kommet noe lyd inn heller (den bølgen som viser signalstyrke på det man har tatt opp).

Jepp, har laget audiospor.

Hvis jeg forstår deg riktig har du armert sporet, armert record og så spiller av slik at Pro Tools tar opp. Den genererer en region, men denne er altså tom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.