Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar ?


Rockemannen

Anbefalte innlegg

Å kalle denne en Fender, er vel helt på kanten, selv om Fender eier Squier. Den bør jo funke til det du spør om i og med HSS konfigurasjon, men hvor bra en gitar i den prisklassen er, kan vel diskuteres. Kommer helt an på hva du forventer og sammenligner med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg kjøpt noe annet enn en strat hvis jeg bare skulle spille metall. Ibanez kanskje :)

Legg merke til at han presiserer "mest Iron Maiden". Uansett kan vel en Strat-type med humbucker være like bra som en Ibanez?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig. Trodde han tenkte på en vanlig strat med single coils.

[/q

altså problemet er at eg ikkje har tenkt og bruka over 4000 på ny gitar.. har ikkje så masss penger. Og eg skal likson\m ikkje ha verdens beste gitar heller , men er det nokon som kan fortella meg om Fender Squier special HSS Stratocaster er noko bra gitar til meg, når eg skal ha ein gitar fra 3000 til 4000 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vel Janick Gers også. Muligens Adrian Smith også tildels?

Haha, det var faktisk et spørsmål, siden jeg var usikker, tok et søk og sjekka det opp. Han bruker jo for det meste stratocastere når han spiller, eller tar jeg helt feil?

Men ja, vil nok anbefale en Ibanez, siden JEG personlig synes de raskere i halsen og er som regel litt tynnere i halsen også. Sikter spesielt frem til RG og SA serien=)

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var faktisk et spørsmål, siden jeg var usikker, tok et søk og sjekka det opp. Han bruker jo for det meste stratocastere når han spiller, eller tar jeg helt feil?

Men ja, vil nok anbefale en Ibanez, siden de er raskere i halsen og er som regel litt smalere også.

Bare lurer: Hvorfor er en Ibanez raskere i halsen? Jeg synes ikke det. Personlige preferanser skal man være forsiktig med å uttale som en vedtatt sannhet.

Til trådstarter: Ta deg en tur og prøv gitarer i den aktuelle prisklassen din, så finner du den du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Iron Maiden, så ville en SSS-strat funger fint og. De bruker ikke særlig mye gain og lyden til Maiden låter heller ikke sånn typisk "humbucker".

Ville personlig sett etter en brukt Fender Mexican Stratocaster. Da får du en del gitar for pengene. Helst med humbucker i bridge, men single coils er da heller ikke dumt, med mindre du spiller mye annet tyngre musikk. Ibanez i den prisklassen er heller ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer: Hvorfor er en Ibanez raskere i halsen? Jeg synes ikke det. Personlige preferanser skal man være forsiktig med å uttale som en vedtatt sannhet.

Til trådstarter: Ta deg en tur og prøv gitarer i den aktuelle prisklassen din, så finner du den du liker best.

Enig Audun!

For meg og mange andre er en tykkere hals raskere fordi den gir bedre stoette til handa. (og fetere lyd :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.