Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette en god gitar?


ovl

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke prøvd den modellen, men jeg har likt de fleste Hagstrøm gitarer jeg har prøvd, så sjansen er nok stor for at det er en helt ok gitar. Men som alltid, bør du jo prøve gitaren før du kjøper. Gitarer dreier seg jo mye om smak og behag, så spesielt hvis gitaren koster litt, er det en nødvendighet å prøve, for å unngå bomkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en god gitar, men det er ikke sikkert du syntes den er god :)

Tror nok det er best at du prøver noen forskjellige gitarer.

Kanskje du skal ta deg en tur til Myhrbraaten i Oslo sentrum, der har de ganske godt utvalg.

Da kan du teste forskjellige gitarer og finne en gitar som passer for deg.

De har Hagstrøm også :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin finish, har ikke prøvd den eksakte modellen, men har prøvd diverse andre Hagstrøm gitarer og jeg liker dem. Synes du burde dra å prøvde den selv, for uansett hva de selvutnevnte ekspertene her inne sier er det det DU synes som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en god gitar, men det er ikke sikkert du syntes den er god :)

Tror nok det er best at du prøver noen forskjellige gitarer.

Kanskje du skal ta deg en tur til Myhrbraaten i Oslo sentrum, der har de ganske godt utvalg.

Da kan du teste forskjellige gitarer og finne en gitar som passer for deg.

De har Hagstrøm også :)

Mulig jeg er litt sær og overseriøs, men jeg synes egentlig at dersom man faktisk gjør bruk av butikkene som tross alt legger mye innsats i å ha mulighet for å prøve gitarer, så bør man også kjøpe gitaren der. Dersom alle går og prøver gitarer i ordentlige butikker, og så kjøper på nettet for å spare noen skarve kroner, så varer det ikke mange år før man ikke har så mange andre valg enn å kjøpe gitar usett på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skrev vel ikke Loztboy at han etterpå kunne bestille på nett i stedet for å kjøpe i butikken, men det er jo uansett opp til trådstarter. Det er imidlertid to store fordeler med å kjøpe gitaren i butikk etter å ha prøvd den:

1. Du får en gitar som du liker - spesielt på rimeligere gitarer kan det være litt variasjon i kvalitet (båndsliping f.eks.). En butikk som har ting stående framme vil som regel bruke i det minste litt tid på å sjekke at gitaren er sånn noenlunde ok justert, mens en nettbutikk bare mottar en eske med 1 stk gitar som så skal sendes videre ut fra lageret...

2. Du kan stikke inn i butikken og få ordnet ting i etterkant, det er f.eks. vanlig at det følger en gratis etterjustering med gitaren (typisk i løpet av første året). I tillegg er det mye lettere å sammenligne/prøvespille andre gitarer i samme prisklasse eller type - kanskje har butikken også stående et veldig bra alternativ som du kan få til en god pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.