Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose intonering


Jeggs

Anbefalte innlegg

Hvorfor må det være så jævlig vanskelig? >.<

Litt hit...nei, litt dit....og litt hit igjen.

Jeg har nå, for første gang i min gitartid, intonert jævelskapen på egenhånd! og jeg er fryktelig stolt! (Alle andre sover, så må være stolt her)

Tok meg 9 år, men i dag googlet jeg det og lærte noe nytt. Skal sies at det ikke tok lange tiden, men når man har tålmodighet som en hyperaktiv unge på meth så virker alt uendelig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var altså 11 år da du starta å mekke 'jævelskapen' som du kaller det. Tenk hvor mye øvingstid du har gått glipp av mens du skrudde i sinne ?

:)

Jepp, har brukt så lang tid på det nå at jeg egentlig ikke helt husker hvordan det faktisk var å spille gitar ;)

Var vel mer at jeg av ren latskap aldri har satt meg inn i det i løpet av mine 9 år med gitarspilling. Også har det vært så greit å bare levere gitaren på service på skaalgaard^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk;)

Var lettere enn først antatt, men tok litt tid, 7. strengen var værst!

Problemet nå er at jeg har fått helt noia for den intoneringen.

Det låter rent og fint, men jeg må allikevel slå på tuneren hvert andre minutt bare for å sjekke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du tak i det verktøyet som holder sadelen på plass? Det har jeg lest man må ha på en lo pro edge. Jeg skulle ville gjort dette både på min JEM og JPM.

Nå var det ikke lo pro edge på denne, men såvidt jeg kan se på de gitarene mine som har det så er det samme prosedyre.

Løsne sadelen med en umbrako og flytte den for hånd den veien du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke lo pro edge på denne, men såvidt jeg kan se på de gitarene mine som har det så er det samme prosedyre.

Løsne sadelen med en umbrako og flytte den for hånd den veien du vil :)

Gjore du intoneringa med slakk streng da eller? JEg trudde man måtte ha på en slik klemme slik at man kunne låse sadelen løs fra

resten av broa og flytte den att og fram mens strengen var in tension? Det var jo en slik klemme til salgs i ibanez sortimentet i

flere år. Den het intonation adjuster modell IA-L. Skal gjøre jobben lettere.

http://www.jemsite.com/forums/f16/ibanez-rgd-for-2010-a-97259-7.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjore du intoneringa med slakk streng da eller? JEg trudde man måtte ha på en slik klemme slik at man kunne låse sadelen løs fra

resten av broa og flytte den att og fram mens strengen var in tension? Det var jo en slik klemme til salgs i ibanez sortimentet i

flere år. Den het intonation adjuster modell IA-L. Skal gjøre jobben lettere.

http://www.jemsite.com/forums/f16/ibanez-rgd-for-2010-a-97259-7.html

Har sett den der før ja, men den er virkelig ikke nødvendig. Og hvis du ikke har en av de nye edge zero tremoloene, skjønner jeg ikke hvordan man skal få løsnet på sadelen uten å slakke strengene iom at sadelfestet på de fleste andre tremoloer er midt under strengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er klart, får man ikke en dings til å virke, så er det jo dingsen sin feil.. :P

Kunne ikke sagt det bedre selv, er skremmende hvor mange teite ting folk lager :P

(Det siste der var Ironi, bare sånn hvis noen ikke plukker opp det så lett;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.