Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gitar?


antos

Anbefalte innlegg

Toto, Clapton og maiden og andre i den sjangeren? Bred sjanger må jeg si! hehe

Da må du ha:

Gibson Les Paul, Fender Stratocaster, Charvel superstrat og Music Man Luke :D

Neida, men som du ser bruker disse så forskjellige gitarer at det finnes ikke kun en gitar som er riktig.

Det kjedelige svaret er at du må finne en gitar som funker for deg når du spiller låter av disse.

Men i utganspunktet burde du både ha en strat og Les Paul type gitar for å dekke såpass forskjellige sjangere med autentisitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guns, Gary Moore = Les Paul, Clapton = Strat (bortsett fra tidlig Clapton), Maiden, Toto osv. = Superstrat.

Når det er sagt, kan man egentlig spille hva som helst på en hvilken som helst gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gitar med singlecoils og humbucker. Hva det står på hodet spiller liten rolle, det er mange merker som kan gjøre jobben. Det viktigste er at du liker gitaren, noe som kan være basert på utseendet eller spillbarhet/lyd. Prisklasse er jo også en faktor. Ny eller brukt. Mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller idag på en Fender Stratocaster Standard Mexico og en Epiphone Les Paul. Dette funker bra, men føler jeg burde hatt en Gibson også. Har kikket litt på SG, men innerst inne er drømmen en Les Paul. Vil det bli feil i forhold til sjanger å investere i en SG? Disse er jo noe rimeligere enn en Les Paul, men Les Paul er gjerne noe mer riktig i forhold til hva jeg spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til sjanger kan du jo spille på en Tele om du vil, du må jo bare kjøpe de gitarene du liker selv. En SG må da i alle fall være midt i blinken om du liker de.

Du må ikke gå i fella å kjøpe gitarer etter hvem du "kopierer" du må jo finne ditt eget sound og ting du får til å låte bra i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det ja. Er veldig fornøyd med både Straten min og Epiphonen. Spørsmålet er om det blir feil å kjøpe en SG? Disse ligger jo som sagt noe rimeligere i pris enn en Les Paul, både ny og brukt. Etter sjanger burde det stått en Strat og en Gibson i stativet. Spørsmålet er bare om SG er en bra vei å gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke feil hvis du har lyst på en SG.

Dersom du vil spille Guns 'n Roses, funker det med en SG.

Dersom du vil være/se ut som Guns 'n Roses må du ha en Les Paul.

Dersom drømmen er en Les Paul hadde jeg heller ventet og kjøpt en Les Paul, framfor en gitar du kun blir litt fornøyd med.

De to førstnevnte bruker Les Paul, deretter kommer to band med Stratocastere og det siste er vel en superstrat med humbuckere. Jeg hadde kjøpt en gitar med humbucker i neck og bridge, med mulighet for coilsplit.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det ja. Er veldig fornøyd med både Straten min og Epiphonen. Spørsmålet er om det blir feil å kjøpe en SG? Disse ligger jo som sagt noe rimeligere i pris enn en Les Paul, både ny og brukt. Etter sjanger burde det stått en Strat og en Gibson i stativet. Spørsmålet er bare om SG er en bra vei å gå

Du kan jo oppgradere Epiphonen med nye pickups. Ellers er jo SG en lett og fin gitar. Gibson Lp er som Epiphonen din, tung og ubalanset (fortung).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo oppgradere Epiphonen med nye pickups. Ellers er jo SG en lett og fin gitar. Gibson Lp er som Epiphonen din, tung og ubalanset (fortung).

Det var enda en "last" jeg ikke visste LP'er hadde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.