Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gitar?


antos

Anbefalte innlegg

Du kan jo oppgradere Epiphonen med nye pickups. Ellers er jo SG en lett og fin gitar. Gibson Lp er som Epiphonen din, tung og ubalanset (fortung).

Nå tuller du vel ? En SG kan jo være litt fortung, men en LP er jo garantert baktung om noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tuller du vel ? En SG kan jo være litt fortung, men en LP er jo garantert baktung om noe..

Skulle til å si det jeg også. Hvis noen av de er fortung, er det SG'en, men den er likevel såpass lett i seg selv, at jeg tviler på at det merkes i særlig grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare tråder ute å går nå, men som nevnt tidligere: Ta deg en tur rundt i gitarbutikker å prøv. Koster ingenting å prøve!

Og kjøp en gitar DU vil ha, for ymse grunner. Om det måtte være utseendet, spillbarhet eller hva det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En SG og en Les Paul låter vel ganske likt. Correct me if I'm wrong... B)

Ja, jo. En LP vil vel sannsynligvis være litt mørkere i tonen pga. treverk osv. Det kommer jo også litt an på hvilke buckere som står i hver enkelt gitar. På f.eks. en Roland Cube vil vel lyden være forholdsvis lik, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en Gibson Les Paul i så fall. Blir ikke handel med det første, men en dag skal jeg slå til :) Les Paul ligger mitt hjerte nærmere enn en SG, da blir det feil å kjøpe en SG bare fordi den er noe rimeligere. Men ang nye pickups i Epiphonen, hva kan anbefales om man ønsker mer Slash sound? Er dette vanskelig å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slash selv bruker jo disse. Hvis du har loddet litt fra før, er det ikke vanskelig å bytte pickuper, men det er jo greit å ha en viss peiling på hva man driver med...

Vil det bli merkbar forskjell i lyden fra de originale pickupsene? Man bør vel skaffe seg Slash amp og for å tilnærme seg. Ser pickupsene ligger på 1350 kr. Er dette for begge eller pr stk? Er det verd pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok for 1 stk. Det finnes billigere pickups du heller kan prøve i Epi'en. Jeg ville ikke brukt så mye penger på den gitaren i alle fall. Jeg tror du klarer det veldig fint uten en "slash amp" forresten - bare kjøp en forsterker du liker, så ordner det meste seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det bli merkbar forskjell i lyden fra de originale pickupsene? Man bør vel skaffe seg Slash amp og for å tilnærme seg. Ser pickupsene ligger på 1350 kr. Er dette for begge eller pr stk? Er det verd pengene?

Det er nok pr. stk, men du kan nok få dem et par hundrelapper billigere pr. stk. Om det er verdt pengene er vanskelig å si da man ikke vet resultatet før man har prøvd. Likevel er det vel rimelig sannsynlig at de vil låte bedre enn de originale Epi-pickupene. Slashs myteomspunnede Apetite-amp var vel en Plexi Marshall? Senere brukte han vel Silver Jubilee som etterpå ble solgt som Slash signatur Marshall. Han har vel også brukt Vintage Modern så vidt jeg vet. En JCM 800 (eller annen rør-Marshall)vil nok også kunne gi deg en tilnærmet Slash-lyd som du kan være fornøyd med til du blir like god som Slash til å spille.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.