Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

bestille gitar i sverige


Che

Anbefalte innlegg

det er 25% Moms uansett hvilket land du bestiller fra, men du kan spare MYE mer, hvis du kjøper en slik fra Ebay.

jeg har bare sett en sånn schecter der de sender til Europa, og den var ganske godt brukt men mange merker... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler jo svensk moms i stedet for norsk moms på tollfrie varer inntill 6000kr.

Innfører du det, skal svensk moms trekkes fra, før du betaler norsk moms. Blir ikke så stor forskjell det heller.

Med en Lego gitar kan du hente en hals til 5999kr, en kropp til 5999kr, og elektronikk og mekanikk for 5999kr, på tre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg tenkte mest på oppskriften for unnasluntringa av moms.

Er det 'lovlig' ?

Ja og Ja

Oppskrift på noe og en oppfordring/utfordring er to ulike ting

Det er ikke en ulovlig fremgangsmåte å benytte ved varehandel, det hele avhenger av hva du bestiller og tar med deg over grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fair enuff, jeg er hverken toller eller fariseer, og kan derfor ikke reglene.

Det hørtes bare litt rart ut at det der med 'poste restante' + over grensa skulle være nødvendig.

Egentlig gir jeg blaffen og burde holde kjeft.

Hva med å titte på denne artikkelen: http://gitarnorge.no/artikkel/121/gitarguiden_del3 og bidra med noen bilder og/eller fiffige funfacts ? - Heller enn å diskutere svenskehandel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.