Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Layers


Torh

Anbefalte innlegg

Jeg er på en rull for tiden! ^_^

Hadde en idé i går, og som en snøball ballet det på seg, og greide ikke slutte før klokka sa stopp.. Her er resultatet..

Klikk inn på Layers

Kritikk er supervelkomment!

Foreløpig tenker jeg å ta bort sologitarene i starten, dobbeltracke og panorere de chorusinjiserte akkordene, og panorere de to melodigitarene som kommer inn etterhvert. Trommene (det lille som er; bare en akustisk gitar der jeg har trommet litt på kassa, kjørt opp lavfrekvens og ned med mids og diskant, og lagt på masse romklang) skal jeg kjapt programmere i ezdrummeren; det ble litt for uklart og diffust slik det var nå, ikke god nok punch i kassa..

Andre tips? :)

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :blush:

Hehe, rart detta.. jeg er egentlig all over the place med musikksmaken min, men Led Zeppelin og Megadeth har så og si aldri fått æren av å trenge inn til trommehinna mi; også er det disse to folk tenker på når de har fått høre to av de siste greiene mine. ^_^

edit: hva tror dere om de to panorerte sologitarene i starten? Fryktelig usikker på om de bør være med eller om jeg bør skrote dem...

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult!, likte det. Lyst å fortelle litt mer om utstyret? (Tenkter hovedsaklig på alle effektene osv...) :)

Er også litt usikker på det med de sologitar-greiene i starten, likte noe av det mens noe virket litt 'unødvendig' på en måte.

Ser for meg (uten at jeg har noe særlig peiling på dette) at det hadde vært kult om det hadde blitt lagt noen 'groovy' afrikanske trommer til dette, hvis du har tilgang til det da selvfølgelig, og har fått det mikket opp ordentlig. Hvis ikke må du bare utforske mer med gitarkassa ^_^, går sikkert ann å få det til å høres bra ut også.

Uansett, det var behagelig musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult!, likte det. Lyst å fortelle litt mer om utstyret? (Tenkter hovedsaklig på alle effektene osv...) :)

Er også litt usikker på det med de sologitar-greiene i starten, likte noe av det mens noe virket litt 'unødvendig' på en måte.

Ser for meg (uten at jeg har noe særlig peiling på dette) at det hadde vært kult om det hadde blitt lagt noen 'groovy' afrikanske trommer til dette, hvis du har tilgang til det da selvfølgelig, og har fått det mikket opp ordentlig. Hvis ikke må du bare utforske mer med gitarkassa ^_^, går sikkert ann å få det til å høres bra ut også.

Uansett, det var behagelig musikk!

Tusen takk for feedbacken!

Utstyrmessig så har jeg brukt en Takamine akustisk gitar med deres egen preamp, en G&L Legacy med originale pickups, en Parker Nitefly med Jazz neck og Custom8 bridge. Bassen er en G&L JB-2. Alt dette (bortsett fra den akustiske) er plugget inn i en AxeFX Standard.. Når det kommer til hva som er brukt av ting inni der, har det vært en blanding av egenlagde presets, og originalpresets (Crystals, Melancholy, Galaxy, ...). Har den ikke her, så er litt usikker på nøyaktig effektsammensetningen i alt dette, men.. Mye delay og reverb. ;)

Jupp, helt enig med om sologitarene... Det virker litt påklatta og litt "fremmed" inni der....

Afrikanske trommer var et artig forslag! Kommer ikke på noen som har en kvalitetsdjembe i nærheten, men kommer jeg på noe kan det absolutt prøves. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.