Web Analytics
Jump to content

Hvordan bli kjappere?

Pissboy
 Share

Recommended Posts

Det jeg sliter med et at jeg er rett og slett ikke kjapp nok på nedoverslag slik at jeg får til det jeg vil.

Er en del sanger jeg til slutt har fått til etter mye øving på tempo jeg behersker, så litt kjappere til jeg behersker det tempoet, og da litt kjappere igjen osv. Men det tar veldig lang tid (sikkert fordi jeg ikke øver like mye alltid som jeg burde :rolleyes: ).

Har prøvd meg på en sang fra All that remains nå - http://www.youtube.com/watch?v=MkB8L0wNckw

Men 54 sekunder uti der detter jeg helt av lasset etter å ha kommet meg halveis gjennom riffet. Greier det liksom i en liten burst på starten. Jeg ser egentlig ikke enden av tunellen med å starte på et tempo jeg behersker og det greiene der på den.

Noen som har noen "snarveier" uteom metodene jeg bruker fra før av?

Enig med Orsven. Her er det ganske sikkert alternate picking ute og går.

Når det gjelder å bli kjapp på nedoverslag så kommer du nok ikke unna den øvingstunnellen du ikke ser lyset i.....

Det hjelper litt å øve på noe som låter tøfft da. Master of puppets er en fin låt til slik øvelse.

Vet ikke hvilke metoder du bruker fra før. Jeg brukte denne øvelsen mye, og den er veldig grei på den måten at det låter dårlig om du ikke har teknikken inne.

Kalles gjerne "The Crab".

X|---7---6---5---8-|
Y|-5---8---7---6---|

Bare nedslag. Bare oppslag. Alternate med start på nedslag. Alternate med start på oppslag. Alt bør låte like fint og være like kontrollert. Kan med fordel flyttes rundt, poenget er to strenger med stadig flytting av fingrene.

Finn to ulike plekterposisjoner du kan downpicke med. Veksler man mellom to, så får man gjerne hvilt hånden litt.

Må faen meg øve på det her selv. Øve generelt. Ugh.

Å finne en mellomting mellom det å spille hardt og det å spille slakt er også viktig.