Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan bli kjappere?


Pissboy

Anbefalte innlegg

Det jeg sliter med et at jeg er rett og slett ikke kjapp nok på nedoverslag slik at jeg får til det jeg vil.

Er en del sanger jeg til slutt har fått til etter mye øving på tempo jeg behersker, så litt kjappere til jeg behersker det tempoet, og da litt kjappere igjen osv. Men det tar veldig lang tid (sikkert fordi jeg ikke øver like mye alltid som jeg burde :rolleyes: ).

Har prøvd meg på en sang fra All that remains nå - http://www.youtube.com/watch?v=MkB8L0wNckw

Men 54 sekunder uti der detter jeg helt av lasset etter å ha kommet meg halveis gjennom riffet. Greier det liksom i en liten burst på starten. Jeg ser egentlig ikke enden av tunellen med å starte på et tempo jeg behersker og det greiene der på den.

Noen som har noen "snarveier" uteom metodene jeg bruker fra før av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilke metoder du bruker fra før. Jeg brukte denne øvelsen mye, og den er veldig grei på den måten at det låter dårlig om du ikke har teknikken inne.

Kalles gjerne "The Crab".

X|---7---6---5---8-|
Y|-5---8---7---6---|

Bare nedslag. Bare oppslag. Alternate med start på nedslag. Alternate med start på oppslag. Alt bør låte like fint og være like kontrollert. Kan med fordel flyttes rundt, poenget er to strenger med stadig flytting av fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn to ulike plekterposisjoner du kan downpicke med. Veksler man mellom to, så får man gjerne hvilt hånden litt.

Må faen meg øve på det her selv. Øve generelt. Ugh.

Å finne en mellomting mellom det å spille hardt og det å spille slakt er også viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.