Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil ha ny gitar !


Erling

Anbefalte innlegg

Tenker du på den Standard 2008?

Jo da... 13.000,- er billigere enn Standard ny i sjappa, men en skal ikke så veldig langt tilbake i tid før disse ble solgt for 16-17.000,-.

13.000,- er da en grei pris, men du trenger ikke føle at du lurer ham ^_^

Gibson hadde en ganske lang kampanje med å selge Standarder til en litt lavere penge.

Men nei... ikke ironiske.

Som sagt, han er dønn seriøs (word on the street, ingen personlig erfaring med ham), men du er nødt til å hente gitaren.

Men siden oser av useriøsitet ja...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kontakt meg på: satan@dritfetegitarer.com

Hvis det er sant er det jo mye deilig der, tror jeg skal ta meg en telefon, eller sende en mail til den litt suspekte adressen.

Men hvis dette ikke er tull, som jeg har svært vanskelig for å forstå, så står det mellom

Gibson Les Paul Standard fra 2008

og

Gibson Les Paul Classic fra 2005

Skal innrømme at jeg likte fargen og finishen på Std. bedre en Classicen, men spillemessige og lydmessig, hvem av de er best ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontakt meg på: satan@dritfetegitarer.com

Hvis det er sant er det jo mye deilig der, tror jeg skal ta meg en telefon, eller sende en mail til den litt suspekte adressen.

Men hvis dette ikke er tull, som jeg har svært vanskelig for å forstå, så står det mellom

Gibson Les Paul Standard fra 2008

og

Gibson Les Paul Classic fra 2005

Skal innrømme at jeg likte fargen og finishen på Std. bedre en Classicen, men spillemessige og lydmessig, hvem av de er best ?

Det blir nok mest smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på Audun på denne...

Totalt smak og behag. Selv har jeg en Standard, men klarer likevel ikke ta ett standpunkt mellom disse to... jeg hadde jo kun råd til den ene, så da valgte jeg den av de jeg fant behagelig å spille på med finest finish...

Og jeg har en Classic, men har byttet PU'er og elektronikk for å få en mer vintage lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel han gitaristen i Schau-bandet som driver sida, que? Cumshots heter bandet.

Kontaktpersonen "Satan" er Ole Petter Andreassen, mannen bak Thulsa Doom, og nå gitarist i The Cumshots.

Har handlet hos han tidligere, og fyren er jo en original uten like, men dønn seriøs når det gjelder business. Eneste er som dere sier at han kan virke litt useriøst ifht. nettside og beskrivelse av gitarer, og at han krever at man henter evt. kjøpte gitarer i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dritfetegitarer.com drives av Ole Petter Andreassen(The cumshots gitarist, trommis i Black Debbath). Siden er veldig seriøs. Han tok inn min Les Paul Custom for en del år siden. Han forlanger vel at gitarene hentes ja, men det skjønner jeg egentlig også.

Hvis du vurderer å legge en del penger i en Les Paul så ligger det noen billige Customs på finn.no. Kan hende det er verdt å ta en tur å prøve de hvis du har mulighet til det. Ellers er standard/traditional/classic gode gitarer stort sett. En ting som gjelder er å prøve før du kjøper, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye hjelp! Slenger ut et par nye spørsmål.

Gibson LP Traditional Goldtop, er det bare en vanlig Traditional med Goldtop finish? Hvis du vil ha en ordentlig Goldtop må du kjøpe Gibson LP Goldtop 1956/57?

Det stemmer, en Traditional er akkurat som de andre bare med goldtop-finish. Og nei, for å ha en ''ordentlig'' Goldtop, må du ikke kjøpe en fra '56. Finnes nok av reissues til en meget greiere pris der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, en Traditional er akkurat som de andre bare med goldtop-finish. Og nei, for å ha en ''ordentlig'' Goldtop, må du ikke kjøpe en fra '56. Finnes nok av reissues til en meget greiere pris der ute.

Eller '54, eller '57. Men det stemmer at '56 modellen regner som "The Goldtop".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk :)

Men et spørsmål til. Hvis dere kunne velge mellom en Trad og en Std. Hvilken ville dere valgt begrunn gjerne, jeg skal SELVFØLGELIG prøve gitarene først men vil ha eksperttips først, mine gitarbedømmende hender og ører er dessverre litt rustne etter 2-3år uten samleie med andre enn min Strat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville gått for Std. I hvert fall hvis det er snakk om en ganske ny en. (nyere enn 2008) Den har bla.a. Burstbucker pros, jackutgang med låsing, låsbare stemmeskruer fra Grover. Den har også en assymetrisk hals som skal ligge bedre i hånda, men det kommer vel an på smak og behag. Traditional er som jeg har nevnt tidligere, en Standard med "gamle" specs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de Std som er aktuelle for meg er '08....:/

Da har de vel de specsa jeg snakker om.

Edit: Den nye Standarden kom vel i 2008, og når på året vet jeg ikke, så det kan hende at man finner 2008-modeller med både nye og gamle specs. Den på dritfete ser i hvert fall ikke ut til å ha neutrick låsbar jackoutput, og det kan jo tyde på den gamle typen.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.