Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil ha ny gitar !


Erling

Anbefalte innlegg

Trekker opp denne trådene igjen, har tulla litt rundt på forumet og sett at mange skryter hemningsløst over Edwards LP'r og Japanske, slik var det ikke for 5år siden :P Men finnes det norske nettbutikker som selger disse gitarerne? Eller må jeg kjøpe brukt eller fra utlandet. Jeg er dessverre ikke veldige glad i å bruke fatterns kredittkort og deretter blir voldtatt av merverdiavgiften..:P

Tell you what. Du bor ikke så langt unna, du kan komme hit og prøve Edwardsen min, så har jeg tru på at du kommer til å tenke over det en gang til om du vil gå for en Gibson. Kvaliten varierer ikke så veldig på disse Edwards-modellene, etter hva jeg har skjønt; slik det er med Gibson.

Da jeg kjøpte min betalte jeg ikke MVA, det varierer veldig på dagsformen til Tollvesenet.

DSC_6708.jpg

Akkurat nå sitter det slike 496R og 500T-pickuper i den. De er litt grumsete for min smak, men venter på å få noen andre til en annen gitar slik at jeg kan putte de som sitter i den i Edwardsen.

Og nei, den er ikke til salgs. :)

Endret av Kølabrennern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for fornuftige innspill, Ole Petter (dritfetegitarer.com) hadde solgt Classic'n så det var dumt, men den Edward LP var rett og slett VAKKER, en av de fineste jeg har sett. Hvor mye måtte du ut med for den?

Og hva er deres erfaringer med gitarkjøp gjennom Ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du med hånda på hjertet si at dette ikke er en fet finish?

body.jpg

Jeg støtter deg iallefall med at jeg syns det er en feit finnish.

Men en Classic er ikke til å forakte, Erling. Nå snakker jeg av egen erfaring, men skal du først ha en les paul ville jeg iallefall gitt Classic en kjangs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fornuftige innspill, Ole Petter (dritfetegitarer.com) hadde solgt Classic'n så det var dumt, men den Edward LP var rett og slett VAKKER, en av de fineste jeg har sett. Hvor mye måtte du ut med for den?

Og hva er deres erfaringer med gitarkjøp gjennom Ebay?

Jeg betalte 729 dollar for min, fra en ebay-person med brukernavn mijsixstringskatana. Det er en E-LP98LTS. Gitaren kom trygt fram, pakka med godt med bobleplast og papir og en litt spesiell men veldig godt fungerende nakkestøtte inni pappesken. Den blei sent med EMS, så det tok under ei uke før den kom fram.

Endret av Kølabrennern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tell you what. Du bor ikke så langt unna, du kan komme hit og prøve Edwardsen min, så har jeg tru på at du kommer til å tenke over det en gang til om du vil gå for en Gibson. Kvaliten varierer ikke så veldig på disse Edwards-modellene, etter hva jeg har skjønt; slik det er med Gibson.

Da jeg kjøpte min betalte jeg ikke MVA, det varierer veldig på dagsformen til Tollvesenet.

DSC_6708.jpg

Akkurat nå sitter det slike 496R og 500T-pickuper i den. De er litt grumsete for min smak, men venter på å få noen andre til en annen gitar slik at jeg kan putte de som sitter i den i Edwardsen.

Og nei, den er ikke til salgs. :)

Stilig bilde Kølabrennern`!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For se, nå regner jeg med å selge mopeden når snøen smelter for ca 8-9000kr da skal jeg definitivt kjøpe en Les Paul spørsmålet er om det blir en Gibson eller en kopi. Det dumme er at det ikke er mange kopier (Edwards o.l.) å prøve her i Norge. Og jeg skal innrømme at det er morsommere at det står Gibson enn Edwards på hode. Ikke fordi det nødvendigvis er en bedre gitar men pga navnet. Jeg vet det høres veldig "shallow" ut men slik er det :P Sikker på at mange andre gitarister føler det samme de har lyst på en kjent og klassisk merke og betaler gladelig et par høvdinger ekstra for dette. Mulig jeg bare skriver dette fordi jeg nettopp har kommet hjem fra fylla men hvem vet? Det eneste som er sikkert er at det blir ny gitar, Om det blir Gibson eller ikke vil tiden vise! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For se, nå regner jeg med å selge mopeden når snøen smelter for ca 8-9000kr da skal jeg definitivt kjøpe en Les Paul spørsmålet er om det blir en Gibson eller en kopi. Det dumme er at det ikke er mange kopier (Edwards o.l.) å prøve her i Norge. Og jeg skal innrømme at det er morsommere at det står Gibson enn Edwards på hode. Ikke fordi det nødvendigvis er en bedre gitar men pga navnet. Jeg vet det høres veldig "shallow" ut men slik er det :P Sikker på at mange andre gitarister føler det samme de har lyst på en kjent og klassisk merke og betaler gladelig et par høvdinger ekstra for dette. Mulig jeg bare skriver dette fordi jeg nettopp har kommet hjem fra fylla men hvem vet? Det eneste som er sikkert er at det blir ny gitar, Om det blir Gibson eller ikke vil tiden vise! :)

En kopi er aldri noe mer enn en kopi, selv om kopien er aldri så bra. Jeg har hatt et par kopier (bla.a. Edwards) som har vært glimrende gitarer, men det er noe som gjør at jeg sverger til originalen. Det er mulig det er det som kalles "mojo"...

Hvis jeg hadde hatt valget mellom to gitarer, den ene en Gibson og den andre en kopi, og begge hadde vært umulig å skille med tanke på kvalitet, spillbarhet, lyd og finish, så hadde jeg valgt Gibson. selv om Gibson er et par lapper dyrere. Kan ikke forklare hvorfor.

Edit: Jeg vil poengtere at jeg ikke har prøvd noen kopi som er bedre enn originalen, men betviler ikke at det finnes...

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Trekker denne tråden opp igjen, har hatt mye tenketid på om jeg skal velge en Telecaster eller en Gibson Les Paul, og er fremdeles ganske usikker. Men har sjekka litt rundt på finn og ser denne lekkerbisken:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20939587

da har jeg noen spørsmål:

Hva betyr egentlig VOS? Mener å huske at det er en gitar som er bygd nøyaktig slik som den var i det aktuelle året?

Og da hvordan var Gibson 1958?

Og er dette en fin pris på denne gitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.