Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil ha ny gitar !


Erling

Anbefalte innlegg

Den siste var enkel...

Etter MIN mening, så er Standarden mye bedre... Traditional er baktung.

Sikkert ikke store overgangen hvis en er vant til de gode gamle solide trestokkene som ble produsert tidligere, men jeg liker balansen i den weight-relieved Standardene bedre. Jeg synes rett og slett de er bedre gitarer... kanskje fordi jeg er vant til det dog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den siste var enkel...

Etter MIN mening, så er Standarden mye bedre... Traditional er baktung.

Sikkert ikke store overgangen hvis en er vant til de gode gamle solide trestokkene som ble produsert tidligere, men jeg liker balansen i den weight-relieved Standardene bedre. Jeg synes rett og slett de er bedre gitarer... kanskje fordi jeg er vant til det dog...

Alle Les Pauler er vektredusert siden tidlig '80, så hvorfor Traditional skal være mer baktung enn en Std. skjønner ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, da blir det vel mest sannsynlig en Gibson Les Paul Standard :D Enten så kjøper jeg den fra dritefetegitarer.com eller helst en fra Backstage musikk. Han sa at han mest sannsynlig kunne gi meg et godt tilbud på andre Gibson gitarer enn Studio. Yeeey, det eneste problemet blir da hvilken gitar jeg skal bruke LP eller Stratocaster, det er hva jeg kaller et luksusproblem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en Traditional fra 08. Fantastisk øks!

Denne er tung og har en tjukk hals som passer meg ganske bra.

jeg ville helrt klart gått for traditional.

Her i USA er hvertfall Traditional rimeligere enn standard for tiden, er sikkert det samme i Norge?

er mulig interessert i å selge min traditional også. Det er en Traditional iced tea finish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som sagt jeg er meget fornøyd.

Jeg TROR Traditional har noe "feitere" hals enn Standard. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med at halsen min er mer femti-talls les paul.

Men en 60-style neck er antageligvis "raskere" enn den jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, da blir det vel mest sannsynlig en Gibson Les Paul Standard :D Enten så kjøper jeg den fra dritefetegitarer.com eller helst en fra Backstage musikk. Han sa at han mest sannsynlig kunne gi meg et godt tilbud på andre Gibson gitarer enn Studio. Yeeey, det eneste problemet blir da hvilken gitar jeg skal bruke LP eller Stratocaster, det er hva jeg kaller et luksusproblem :D

Det er ikke noe problem. Hver til sitt bruk! Problemet blir at du da mangler en Telecaster! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Standard (og stort sett alle andre Gibson Les Paul-modeller etter 2005) - chambered. Altså er det et svært kammer frest ut inni for å gjøre opp for tungt treverk. Dette sa ikke Gibson noe om før folk begynte å finne ut av det sjøl og ikke likte lydforskjellen det gav. Så da snudde Gibson på det med de nye '08 Standardene og markedsførte det som noe nytt og kult, rundere tone og slikt. Smak og behag, jeg liker Les Pauls med lav vekt, men ser helst at kroppen er solid og ikke bare frest ut for å kompensere for dårlig valg av treverk.

Traditional har weight relief, det er 9 små hull frest ut i kroppen isteden. Forandrer ikke lyden like mye, men tar bort litt vekt. Dette var vært standard på alle Gibson Les Pauls siden 80-tallet.

Jeg ville frastått helt fra å kjøpe Gibson USA hvis jeg var deg. Spar litt mer og kjøp en Historic R7, R8 eller lignende. Du betaler mer, men får solid kropp med tålig lav vekt, god hardware og generelt et mye, mye bedre instrument. Eller kjøp japansk til en langt hyggeligere pris med omtrent samme specs og like god kvalitet. Jeg personlig velger japansk over Gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay har noen, men det enkleste er å registere seg på Rinkya og handle fra Japanske Yahoo-auksjoner. Eller, enklest er det kanskje ikke, men du har større sjanse for å finne noe fantastisk til en knakandes god pris. Det er også et par folk i Europa som driver med litt import og selger og kjøper. Han her har noen ekstremt flotte noen, for eksempel: http://www.japanguitars.co.uk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne stille et HELT Offtopic spørsmål her jeg!

Jeg har en Fender Squire Stratocaster som jeg kjøpte for 4 år siden ny for en 2000kr. Den har hengt på veggen de siste 3 årene. Den har ikke strenger og lakken er pusset ned i et halvhjertet prosjekt om å male den rød. Jeg har derfor føkka mikkene, eller kobla dem sammen feil så de fungerer ikke per dags dato. elelrs er alt i orden jeg det er få skader på den. Hva kan jeg få for den hvis jeg vil selge den? Eller er det like greit og ha den hengende på veggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne stille et HELT Offtopic spørsmål her jeg!

Jeg har en Fender Squire Stratocaster som jeg kjøpte for 4 år siden ny for en 2000kr. Den har hengt på veggen de siste 3 årene. Den har ikke strenger og lakken er pusset ned i et halvhjertet prosjekt om å male den rød. Jeg har derfor føkka mikkene, eller kobla dem sammen feil så de fungerer ikke per dags dato. elelrs er alt i orden jeg det er få skader på den. Hva kan jeg få for den hvis jeg vil selge den? Eller er det like greit og ha den hengende på veggen?

Den tror jeg er like greit å ha hengende/liggende. Den kan jo selges i deler, men hvem vet, kanskje du får bruk for delene selv en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker opp denne trådene igjen, har tulla litt rundt på forumet og sett at mange skryter hemningsløst over Edwards LP'r og Japanske, slik var det ikke for 5år siden :P Men finnes det norske nettbutikker som selger disse gitarerne? Eller må jeg kjøpe brukt eller fra utlandet. Jeg er dessverre ikke veldige glad i å bruke fatterns kredittkort og deretter blir voldtatt av merverdiavgiften..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.