Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez JEM 7DBK


IbanezFanatic777

Anbefalte innlegg

Ibanez JEM 7DBK..

Om man skal kjøpe en slik her i Norge, i original stand og god stand, hvor mye må man regne med å gi da?

Uten klistremerker og slikt, og uten plekterholder på forsida..

Jeg lukter litt på å kjøpe en slik, men frykter å ikke ha råd, om den er så utrolig dyr, så..

Har ikke råd til en nå for tida, så jeg sjekker prislappen først, også etterlyser jeg evt en på K/S/B senere..

Endret av Ibanezfreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njasj, ikke umulig å finne en til rundt 8k, vil jeg tro. Har jo sett VWH selges til rundt 10-12k, og de er mer Jem enn en DBK (DBK har litt tynnere hals samt en overflate på kroppen som ikke alle liker = muligens vanskeligere å selge).

Kan ikke si jeg har sett stort etter DBK på bruktmarkedet. Noen spesiell grunn til at du vil ha en DBK kontra andre Jem modeller? Finnes jo en liten bråte å ta av. En oppjaga DY må jo være mye kulere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaa.. Var det.. 8K, ikke galt, egentlig.. Nå angrer jeg nesten på at jeg ikke kjøpte den til 6K på Finn for et par mnd siden xD

Haha, var egentlig tilfeldig at jeg nevnte DBK, det var siden jeg så den til 6K på Finn for ei lita stund siden, men har jo lyst på de fleste.. 777DY er jo også å foretrekke, da UTEN den derre handrest-greie over tremoloen

Hvordan finner jeg ut hva slags strenger gitaren er satt opp for, da? Sånn om det ikke er opplyst om det..

Jeg vil ha en JEM for å spille på den + å utvide samlinga..

Jeg konser rundt RG og JEM, så jeg tenkte en JEM7 DBK var en grei "første JEM", da.. Mulig jeg tar feil, da, hehe

Ja, hehe, en JEM777DY i god, original stand hade heller ikke vært å forakte, men de er jo så dyyyre, om man skal ha en i god stand, som ikke er så veldig beat-up.. Tenkte å kjøpe en relativt billig JEM som "første JEM" ja, for ikke å spend for mye, men er jo åpen for forslag uansett :)

Ibanez JEM7 VSBL virker også grei å spille på, men den første skal forhåpentligvis være relativt billig.. Så, det begrenser seg jo til de "normale" JEMene, slik som 7DBK og JEM555 (Skal IKKE ha JEM555), men den er jo i riktig prisklasse, antar jeg, Hø Hø

Men om en Ibanez JEM777DY ikke er så gal i pris og slikt, i god stand, så kunne jeg godt tenkt meg en slik.. Satser jo på å få tak i en via forumet her, som kan sendes via posten innenfor Norges grenser..

Mulig jeg kjøper en RG til heller, men får se, hehe, tenkte bare å sjekke ca-priser på gitarer jeg kan komme til å kjøpe ei gang i tida :D

Endret av Ibanezfreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du en med handrest får du helt sikkert solgt den videre til noen. ;) De er delvis ettertraktet og vanskelige å skaffe.

Men ja... Jeg betalte 2.500,- for min Jem, en RB. Har svirra en RB til rundt 8k også. Vil tro det er vanskelig å finne en strøken modell til den prisen. Min var full av skader og sår, men den spilte bra og det meste fungerte. Etter litt flikking ble den i toppform. :) Kan umulig finnes bedre gitarer. De som tror det vet selvsagt ikke hva de prater om. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en J-custom på finn.no til 9K ett eller annet. Er jo også basert på RG...

Den er nok bytta bort i en JSX gitt. :)

Finnes da mange fine jem'er sikkert, jeg har bare prøvd to skikkelig.

Lå en DY på finn til rundt 10 for en stund siden også, vet ikke om den

fortsatt ligger ute.

Forøvrig var j-customen en ypperlig utfordrer til nye jem'er. Mye morsommere

å spille på. Men ikke ta det jeg sier for god fisk, jeg vet lite til ingenting

om gitargreier. :)

Endret av fleskefinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.