Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Malmsteen på scenen...


katarsis

Anbefalte innlegg

Wow jeg gikk inn på tråden for å se litt hva folk skulle skrive..... Jeg synes også at Yngwie repeterer seg så mye at det er gøy, men jeg er likevel en trofast og fanatisk fan! Ble overrasket over at folk hadde så mye dritt på alle andre gitarister også....

Jeg har en sånn teori at energien i universet er konstant, og nå har gitarheltene kommet så høyt i nivå at for å nå opp må man gi opp alt annet, inkludert humor, utseende, klessmak osv.... Passer genialt bra!

Er forsåvidt glad for at andre også har sett Yngwie-videoene fra 84 og 85....

Og Yngtchie: du høres nøyaktig ut som en kompis av meg, jeg fikk sjokk da han fortalte meg at den beste Yngwie-bassisten er han selv. Men desto mer jeg tenker på det desto mer logisk er det... De platene han spiller bass på har han noen utrolige løp. Det han sa var rett ut: "YNGWIE GROOVER PÅ BASS!" og det er crazy bananas spør du meg!

Er også forvirret over at du liker Boals best av vokalistene.... Du burde prøve å få tak i 2001-liven hvor han synger dritbra, MEN han høres ut som ei badeand når han skal hyle. Min favoritt er Soto (fra 1985-videoen) og Vescera (1994-videoen).

Malmiz har forøvrig sagt at om han kunne fått tak i de som redigerte '85-videoen hans skulle han dengt de skikkelig opp.

Må legge til at på 98-liven så kaster han et plekter opp, sparker det, og fanger det opp igjen bare for å spille videre! Genialt.... Men også det eneste som er verdt å få med seg fra en kjedelig konsert.

Jeg ranker Yngwie-videoene bare for å ha noe å gjøre:

1. 1985 (m/Soto)

2. 1984 (m/Bonnett (Alcatrazz))

3. 1994 (m/Vescera) (her begynner konsertene å bli kjedelige)

4. 2001 (m/Boals)

5. 1996 (m/Boals) (bootleg)

6. 1989 (m/Turner)

7. 2003 (G3)

8. 1998 (m/Levén)

9. 1992 (m/Edman) (bootleg)

10. alle musikkvideoene hans i gjennomsnitt.

Må også føye til på slutten at det virker som det kun er nordlendinger som liker Yngwiz..... Nilsefix (fra Larvik) er den største Vai-fanen mens jeg kanskje er den største Yngwie-fanatikeren her.... Sikkert fordi vi her oppe er skitnere og fælere.

Yngtchie igjen: har du sett "i'll see the light, tonight"-videoen fra slutten av 1985? Den har rekvisitter fra Conan-filmen og en Mark Boals uten langt hår som mimer til vokallinjene til Soto... helt kongelig... For øvrig Yngwies nest beste video noensinne (etter Heaven Tonight)

edit: Yngtchie nok en gang: last ned en bootleg som heter "cracking the night" fra 1999 med Mark Boals så vil du brutalt endre mening om han.... Det er greit nok han kommer lysest, men det er fordi han er født med de spinkleste stemmebåndene som holder max 2 konserter på turné. En kompis av meg har også en bootleg fra midten av 1986 hvor han er helt på bærtur.... De eneste vokalistene jeg ikke har hørt vanvittig utslitt med Yngwie er Vescera, Bonnet og Soto... De er umenneskelig råe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

La også merke til en annen artig detalj... Yngwie har ikke skiftet sceneantrekk på ÅREVIS!!! Det er den samme trange lærboksa (HVORFOR du må jo forstå at du er tykk?), den samme åpne skjorta (slik at vommen kan flakse i det fri) og en haug med ringer og smykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Malmsteen driver så mye med scenetriks, han sparker litt her og der og slenger gitaren rundt seg... Skulle mer ønske at Malmsteen var med i år enn Fripp...

Så dere som har så mye imot Malmsteen bør komme med noen bedre argumenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, man trenger vel egentlig ikke komme med argumenter. I dette tilfellet går det vel egentlig ikke ann. Blir bare for subjektivt. På samme måte som at jeg ikke kan forklare hvorfor jeg lett blir sjøsyk, kan jeg heller ikke forklare hvorfor jeg blir kvalm av å se malmsten på scena. (Rent bortsett fra at sjøsyken kommer av balansenerva som blir rista. Så det kan jeg jo egentlig forklare, men da forsvinner jo poenget mitt.)

You catch my drift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har rett, og i tillegg har jeg en teori om at når du drikker alkohol er det egentlig bare balanseorganet du har i øret som blir påvirka.... For det blir fullt av alkohol og så får du elendig balanse og så tror du at du er crazy og så gjør du masse slemme ting.

Men det er feil, for alkoholen får du i blodet også, sånn at musklene blir svakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåja feil og feil. Skyldes en ujevn stilmulering av likevektsapparatet i det indre øret. Hjernen mottar motstridende signaler fra kroppen. Det registreres at du står i ro, men øynene dine gir et annet inntrykk, og som sagt stimuleringen av likevektsapparatet. Blir altså et fint lite rot oppe i hodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant at han griner hver gang han spiller en spesiell låt?

Griner vel mer eller mindre hver gang han spiller For The Love Of God. ;-)Han sa noe i et intervju at han ble veldig følelsladet hver gang han spilte den låta live...er liksom noe spesielt for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.