Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Malmsteen på scenen...


katarsis

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Instrumentet og fremførelsen er av lavere viktighet, det er melodien og assosiasjonene som står helt på toppen! :wink:

Om en melodi betyr mye for deg kan det være nok å nynne den før det oppstår følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåja eg tviler på at eg ville hatt like suksess med å nynne alle vai sine låter som han har ved å spille de på gitar. Og vil si det har mye å si om personen som framfører stykket gjør det på en bra måte. Vai hadde nok ikkje hatt like stor suksess om han bare klarte å spille det han spiller halvdårlig med mye skurr og og dårlige toner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi ikke om hans evner som musiker, vi snakker om hans tåredryppende strabader. I hovedsak regner jeg med det er musikken som rører ham, ikke hans egen evne til å fremføre den. Alla typen "jeg digger meg selv så mye at jeg griner :mrgreen: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner poenget ditt , er vel kanskje no sånnt jeg mener.. Men sånn som når han spilte Whispering a Prayer , da begynte jo tilogmed JEG å grine :P hahaha..

og han sa det backstage etterpå (hahahah!!! kult å kunne si det :D) "when im playing that song im as intimate as i can be with my dear FLO" ... Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han sa det backstage etterpå (hahahah!!! kult å kunne si det :D) "when im playing that song im as intimate as i can be with my dear FLO"

...Selvom de ikke hersker tvil om at det han faktisk kunne ha ført penis ut og inn i repeterende bevegelser i JEM gitarens såkalte "Monkeygrip". dette ville uten tvil vært mer intimt.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Yngtchie: du høres nøyaktig ut som en kompis av meg, jeg fikk sjokk da han fortalte meg at den beste Yngwie-bassisten er han selv. Men desto mer jeg tenker på det desto mer logisk er det... De platene han spiller bass på har han noen utrolige løp. Det han sa var rett ut: "YNGWIE GROOVER PÅ BASS!" og det er crazy bananas spør du meg!

De eneste vokalistene jeg ikke har hørt vanvittig utslitt med Yngwie er Vescera, Bonnet og Soto... De er umenneskelig råe.

Jepp, Yngwie spiller så sinnsykt bra bass! Og Vescera er helt sinnsyk, sjekk ut live-opptaket av Loudness-"Soldier of fortune"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
De som mener malmsteen ikke kan spille er bare misunnelig fordi de aldri kan bli som flinke selv' date=' hvorfor snakke dritt om de som er best. Jeg liker faktisk alt av gitar utenom jazz men det er min smak.

:)[/quote']

Du er klar over at du motsier deg selv?

Dobbeltmoralens makt! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmsteen er og blir Malmsteen. Så han live på Sentrum scene for en del år siden. Samme greiene da. Sparking ut i løse lufta og ustanselig gitar-rundt-halsen-slenging. Men det er vel slik det går når man ikke vil gi slipp på sin egen storhetstid. Mannen har jo fans verden rundt fortsatt. Han spiller fletta av seg selv album etter album. Skjønner at folk kan bli lei det og det er vel ikke helt uten grunn at noen sier har du hørt en, har du hørt alle om låtene/platene hans. Dette er ting som har vært kjent lenge i min krets, men det som bekymrer meg litt er hans spilling/oppførsel i fellesnummerene på G3 DVD`n.

Mens Satch og Vai står foran og prøver å spille litt mot, og ikke minst med, hverandre, så står Malmsteen litt bak og runker verre. Virker som han ikke enser at det er et samspill som foregår på scenen. Trist det der.

Syns jo at G3 DVD`n rocker bra. Hele greia. Er jo morsomt å høre fra en gammen helt som Malmsteen i en slik setting...

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' jeg motsier meg ikke selv. Det jeg ikke liker med jazz er at det er alt for lite feeling i spillinga. Sikkert flere som har feeling men de har som regel den billig feelingen. Men godt ikke alle har samme smak. :) da hadde det ikke hvert no gøy.[/quote']

Hmmm... Ta deg en tur på Fyret en hvilken som helst mandag. Kan hende feelinginntrykket ditt forandrer seg litt da. Anbefaler gjerne Jon Eberson eller Jacob Young.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.