Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lakkering av gitar


Steinern

Anbefalte innlegg

For all del, IKKE skru gitaren fra hverandre selv hvis det ikke er noe du har mye peiling på. Når du skal ha på halsen igjen er det jo en syk jobb som krever avensert utstyr for å få det perfekt... Skyt meg hvis det jeg skriver nå ikke stemmer, men det er hvertfall det jeg alltid har hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke skru fra hverandre gitaren selv nei. Sånt har jeg ingen aning om hvordan man gjør. Hadde prøvd med hammer og sag jeg :)

En billakkerer jeg spurte sa at de hadde hatt jobber med gitarer før, og at prisen ville være mellom 2500,- og 10,000,- Det syns jeg er altfor dyrt, ihvertfall for min lommebok. Har noen aning om hva det billigste man kan regne med å få for er? Eller kanskje noen her som vil gjøre det for meg? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan demontere gitaren, ikke har noen erfaring med lakkering av gitarer og ikke er villig til å betale noen for å få den lakkert, ville jeg droppet hele planen. Det finnes tider der det kan lønne seg å innse sine begrensninger, jeg tror nok dette kan være en av de. Men, for all del, hvis du bare har litt tålmodighet og leser litt her og der skal du nok klare å opparbeide deg nok kunnskap til å lakkere selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig meg pr0cyon, det e bare et lite puslespill. skru forsiktig av lakker og skru forsiktig på igjen, ekje værre en det. Når eg jobbet en uke på hagstrøm i en arbeidsuke på ungdomsskolen for endel år siden fikk eg to gitarer og fikk beskjed. bytt halser på de. Så det e nok ikkje så mye pes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det kan jeg nok fikse. Værre er det med lakkingen. Hvor får man tak i lakk? Noen spesiell lakk jeg skal finne? Og må man ha flere lag osv?

Jeg har ikke kjøpt denne gitaren ennå, men jeg vil finne ut at jeg kan fikse alt før jeg kjøper, sånn at jeg ikke blir stående igjen med et halvferdig prosjekt som jeg ikke får gjort noe med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så fryktelig vanskelig å få på halsen igjen, gutter!

Er som oftest en(to av og til) skruer som sitter i, lett forsiktig på dem å skru dem ut av kroppen. Gjør det du skal med kroppen, og hals hvis du skal gjøre no med den og sett halsen tilbake i posisjon og skru så på skruene, forsiktig hele tiden asså, og for all del ikke skru dem så sinnsykt hardt igjen! Done

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.