Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lakkering av gitar


Steinern

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe en Ibanez RG av et eller annet slag. Har veldig lyst på en hvit gitar med plekterbrett som glinser.. Sånne farger som Integrum har! Så fant jeg en Ibanez RG 550 som skulle selges. Den var i utgangspunktet rød, men eiern hadde slepet den til trefarge. Noe som også var veldig fint egentlig. Men;

Er det mulig å lakkere en sånn selv/levere den inn et sted for å få den lakkert, og hva koster isåfall det? Det samme gjelder plekterbrett.

Her er et bilde av gitaren: 00.jpg?MdToken=9422214974260281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe noen bokser med spray lakk, og gjøre en bra jobb selv, men hvis du ikke har veldig bra peil på hva du driver med blir nok resultatet veldig dårlig, og du vil få en veldig lite proff lakk.

Å lakke en gitar er ikke det letteste i verden, og trenger mye jobb, mange mange lag, og mye ekstraarbeid.

Det finnes folk som har spessialisert seg på dette så det går jo ann.

Jeg ville hørt med en gitarmaker (www.menty.no eller http://www.jgm.no/ feks)

eller tatt kontakt med en billakkerer feks. Han har som regel bra utstyr, peil, og bra lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plekterbrett kan du kjøpe her :

www.terrapinguitars.com

Vær så snill, det er den største samlingen med stygge plekterbrett jeg noen gang har sett! Gud så fæl de var, spesielt de til stratene!

Skal du bytte plekterbrett: enten ensfarget eller perlemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel Squier Strat som en billakkerer har lakkert for meg.

Det har ingen ting å si hva dem lakkerer for noe, dem blander inn rett mengde mykningsmiddel & herder som gjør at lakken tåler det den brukes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.