Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez GRG170DX


Eivind Vestre Haram

Anbefalte innlegg

Har nettopp lagt inn bestilling hos Riff Musikk på min første el-gitar (har en el-akustisk gitar fra før), en Ibanez GRG170DX. Har sett veldig mye på veldig mange gitarer til rundt 3000 kroner i det siste og var egentlig ganske bestemt på å kjøpe en av de mange Les Paul-kopiene. For å være helt ærlig var nok utseende den største tiltrekningsfaktoren på de gitarene, og det er jo ikke helt bra. Så jeg tok litt til fornuften og begynte å se på Ibanez-gitarer i stedet for, da jeg oppdaget at det faktisk var mulig å få en skikkelig merkegitar i min prisklasse.

Dette er jo en gitar som i utgangspunktet koster 2995 kroner, så da jeg så at Riff hadde kampanjepris på 1995(!), slo jeg til ganske så umiddelbart. :)

Siden jeg har handlet på Internett, har jeg ikke fått testet gitaren enda desverre, men den virket så bra og tilbudet var så godt at jeg ikke kunne la det gå fra meg. (Skulle det bli helt krise, så har man jo 14 dagers angrerett.)

Jeg har skjønt det slik at denne Ibanezen er en ganske populær gitar, så jeg tenkte at denne tråden kunne bli brukt til å dele erfaringer med denne og lignende modeller. Må gjerne sammenligne hvis dere vil/kan. Tilleggsutstyr å anbefale? Osv.

Jeg er iallefall ganske interessert i å lese hva folk syns om denne gitaren og det er jeg sikker på at mange andre er også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har blitt litt lurt, kamerat. GRG170DX er en av Ibanez' aller billigste modeller. En "helt ok" nybegynnergitar, men ikke noe særlig mer enn det.. Men det kan jo godt hende at du blir fornøyd med gitaren uansett! :)

Hehe, ja, skjønner hva du mener. Var kanskje litt uheldig med formuleringen min når jeg skrev om "skikkelig merkegitar" og sånn. :) Jeg forventer ikke at det skal være en supergitar, men jeg håper og tror at det er en god gitar i sin prisklasse. Ibanez er jo et velrenomert merke. Og med 1000 kroner i avslag, må det vel være et godt kjøp. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var min første gitar. God nybegynnergitar med fet lyd. Har ikke prøvd så mye annet, så jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si.

Hva slags forsterker har du?

Velkommen til forumet forresten :)

Tusen takk for det! :)

Det høres jo veldig bra ut. Gleder meg sinnsykt til å få testet den ut selv! :)

Har ikke kjøpt forsterker enda, men da jeg er fattig, hybelboende student ;), ligger det an til å bli en Roland Cube 15 watt foreløpig iallefall. Den er jo såpass billig at jeg godt kan kjøpe en bedre og større forsterker når jeg er ferdig med skole og har litt flere kvadratmeter å spre lyden min på. :)

Endret av Eivind Vestre Haram
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den gitaren selv, og jeg syns nå den gjør jobben sin svært bra. Pickupene låter bra, og halsen er gull. Eneste jeg aldri klarte å bli venn med er vibsystemet. Gitaren ble fort ustemt ved bruk, og at man ikke kan feste vibarmen er litt rart..

Men jeg bruker den fortsatt den dag i dag, 4-5 år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den gitaren selv, og jeg syns nå den gjør jobben sin svært bra. Pickupene låter bra, og halsen er gull. Eneste jeg aldri klarte å bli venn med er vibsystemet. Gitaren ble fort ustemt ved bruk, og at man ikke kan feste vibarmen er litt rart..

Men jeg bruker den fortsatt den dag i dag, 4-5 år senere.

Synes jeg husker at det bare var å dytte vibarmen ned til det kom et lite klikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den satt fast første to dagene. Etter det, har sveiva fallt ut hver gang jeg har sett på den. Fryktelig irriterende!

Det dere sliter med er vel en RTFM feil ? Det er vel en liten unbraco skrue for å justere hvor tight armen skal sitte som kommer til syne hvis du "diver" trem'en ?

RTFM = Read The Fucking Manual..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere sliter med er vel en RTFM feil ? Det er vel en liten unbraco skrue for å justere hvor tight armen skal sitte som kommer til syne hvis du "diver" trem'en ?

RTFM = Read The Fucking Manual..

folk på musikkbutikken i elverum så på den, folk med peiling. de fikk ikke festa den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.