Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez GRG170DX


Eivind Vestre Haram

Anbefalte innlegg

Vel, jeg kan jo ikke garantere noe. Men de Ibanez gitarene jeg har vært borti med slike typer tremolo har hatt en slik justering :

ibz_js.jpg

Og siden det gjentatte ganger trekkes frem som en svakhet ved gitaren er det jo litt interessant å se om det egentlig dreier seg om et problem som har en ganske enkel løsning..

Prøv å se på det jeg skriver med litt humør kanskje ? Det var ikke ment som en blodig fornærmelse og jeg mente ikke at Elverum og/eller folk derfra har noe spesielt med saken å gjøre.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne gitaren enda, det var min første el-gitar.. Og av en eller annen grunn, så kan jeg bruke vib-armen så mye jeg vil uten at den blir ustemt.. Dette er en av tingene som gjør at jeg blir helt forvirra og ikke forstår hvorfor alle andre sier det stikk motsatte..

Men, det jeg husker er at jeg kjøpte den hos NorskMusikk Distribusjon i Oslo, altså, selve importørene til Ibanez i Norge(er det ikke?). Han duden jeg snakka med nevnte masse rart som jeg ikke husker i det hele tatt, da jeg bare nikket og latet som om jeg forstod noe. Kunne bare ting om akustisk på den tida jeg da. Det er mulig at de hadde gjort noen forandringer og sånt, for det husker jeg at han nevnte. Bytta på noen ting. Men den ser helt lik ut som på bildene jeg ser på nettet.

Ihvertfall er halsen så god at ingen klager på den, lettspilt og deilig. Humbuckerne duger akkurat før man kan si at gitaren er for "svak", selv om jeg har lyst til å montere noe kraftigere på den.

Kommer aldri til å selge denne gitaren, ettersom det er en man får mye gitar for pengene.

Tror nok du blir ganske fornøyd med kjøpet ditt=)

EDIT: Må bare bekrefte Greener sin teori om tremolosystemet ved at det er sånn det fungerer på min Ibanez=)

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, Greener hadde rett jo. Det er visst bare å skru litt.

Jeg er en av de som aldri leser manualer uansett, for jeg tror jeg kan alt fra før.

Men kjøp deg en god forsterker, så blir du nok fornøyd! :)

Endret av Slash93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare min Roland Cube 30X hjemme og er ganske fornøyd med den. Du får ikke like bra clean lyd som på en Fender. Så hvis du skal bruke egne effekter, så anbefaler jeg heller en Fenderamp. Men ellers har cuben mange effekter som du kan skru deg til og helt sikkert bli fornøyd med=)

Men for all del, min Ibanez gir en kul lyd på cube=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.