Web Analytics
Gå til innhold
Pissboy

EMG-HZ i Epiphone SG

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en gitar jeg har hatt i 10 år nå sikkert. En Epiphone gibson SG (ett eller anna). Jeg veit nok ikke noe mer om den. Og finner ikke noe mer info skrevet på den noe sted. Kjøpte den som sagt for 10 år siden ca for 2500,- brukt.

Har noen 13-62 strenger på den og spiller i A# drop. Men syntes den rett og slett låter litt kjipt og udefinert iforhold til ESP'n jeg har.

Pr. dd. sitter det noen passive saker på gitaren. Og lurer da på om EMG-HZ kunne vært noe å byttet til får å få litt mer ut av gitaren?

Spiller for det meste metall på den.

på forhåndtakk

-Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til en såpass rimelig gitar ville jeg nok gått for noen billigere pickuper gitt. GFS har mye bra, og Dragonfire har noen EMG-kloner som visstnok skal låte bra. Til en brøkdel av prisen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm. Mulig jeg bare ikke veit bedre. Men aktive krever vel batteri. Må jeg frese hull i min gode gammle venn for å få plass til det om jeg går for de du ga meg link til Aphelion? :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg aldri tenke meg. Regner med at utfresingen for potene er omtrent som på Les Paul, ergo plass til minst ett 9V-batteri:

50thR9ControlCavity019.jpg

Ellers kan du jo bare gaffe fast batteriet et eller annet sted på gitarkroppen. :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SG kroppen er vel hakket tynnere enn en LP, så spørs om det er mulig å sammenligne de sånn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er sant. Er vel ikke verre enn at trådstarter kan skru av plata og sjekke selv, vil jeg tro. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snart ferdig på jobb. så kan jo sjekke når jeg kommer hjem om ikke jeg greier å dytte ett 9v batteri inn der og skru på lokket igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SG finnes med forskjellige plekterbrett ja, men det har vel ingen sammenheng med potene såvidt jeg kan skjønne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snart ferdig på jobb. så kan jo sjekke når jeg kommer hjem om ikke jeg greier å dytte ett 9v batteri inn der og skru på lokket igjen.

Om det ikke skulle gå, finnes det mye tøft av passive pickuper til metallbruk også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn den er nå får jeg lurt inn ett 9v batteri liggende med kortsiden opp. Og med kontakten på den skal jeg vel få igjen lokket med makt ;)

Men hvis potene er skru-knott-sakene så er jo 'HCZ Active Humbuckers Set- Black 81C/85A' med 2 skruknotter bare ser det ut som.

Får lett plass til det da. For har 4stk nå. Men ser jo litt teit ut med 2 hull i gitaren om jeg fjerner dem også da <_<

Endret av Pissboy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.