Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er din mening om Gibson Les Paul Standard 2008?


sirell

Anbefalte innlegg

+1

er litt spent på om den halsen har så mye å si.

Er jo blitt kåret til den beste Les Paul til nå i flere tester(av nyere tid)

Og til informasjon så heter visst Les Paul Standard, slik vi kjenner den, for traditional her etter.

Men vil sterkt anbefale deg å prøve den før du kjøper, Les Paul er i stor grad håndlaget så det finnes variasjoner fra gitar til gitar i samme serie.

Kjøp akkurat den gitaren du prøver og som gjør at du kjøper den, er utrolig mange som skal hente deg en ny en på lageret(den kan jo være bedre men er du villig til å satse 20 000 på det?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard og Traditional er to vidt forskjellige gitarer...

Gibson Les Paul Standard 2008

Gibson Les Paul Traditional

For det første så har Traditional mindre hulrom og er derfor tyngre og har en... ja, jeg vil kalle det en ubalanse. Den er baktung hvis du sitter med den på fanget.

Dette har selvsagt litt å si for lyd/sustain... men om det er bedre eller dårligere... det får den enkelte gjøre seg opp mening om selv.

Det som gjorde mest forskjell er at Traditional har 50's rounded neck... noe som ikke passer meg som hånd i hanske egentlig.

Så jeg liker Standarden bedre.

Men fine finisher da...

Jeg testet denne:

bd34299a-ceab-4548-a49e-ddd6e399967c.jpg

Men skulle jeg valgt meg en Gibson Les Paul Traditional eller Standard i dag... så har det nok blitt denne:

d890d918-bbb9-48c1-8d1f-dd6c13bda225.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns godt Gibson kan begynne å produsere Gibson Les Paul Classic igjen.. Mye tøffere enn både Standard og Traditional!

Har de slutta å produsere den? :o Vurderte faktisk den og men så på sound1.com at den fantes bare i svart, så da gikk jeg videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at den er uthult? I følge Gibson gir det bedre sustain, mens noen har sagt at det gir mindre midrange... :unsure:

Hmmmmm, sett i lys av at det tok maaange år og endel rønkenbilder før Gibson i det hele tatt ville innrømme at de borra en masse hull i gitarene ville jeg tatt alle begrunnelser de har kommet med nå i ettertid med en klype salt.

Min erfaring er at chambering av alle slag gir litt løsere og mer "ullen" bass men samtidig en veldig behagelig og åpent lydbilde. Det er verken bedre eller værre bare forskjellig, kommer mest an på hva slags lyd du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard og Traditional er to vidt forskjellige gitarer...

Gibson Les Paul Standard 2008

Gibson Les Paul Traditional

For det første så har Traditional mindre hulrom og er derfor tyngre og har en... ja, jeg vil kalle det en ubalanse. Den er baktung hvis du sitter med den på fanget.

Dette har selvsagt litt å si for lyd/sustain... men om det er bedre eller dårligere... det får den enkelte gjøre seg opp mening om selv.

Det som gjorde mest forskjell er at Traditional har 50's rounded neck... noe som ikke passer meg som hånd i hanske egentlig.

Så jeg liker Standarden bedre.

Men fine finisher da...

Jeg testet denne:

bd34299a-ceab-4548-a49e-ddd6e399967c.jpg

Men skulle jeg valgt meg en Gibson Les Paul Traditional eller Standard i dag... så har det nok blitt denne:

d890d918-bbb9-48c1-8d1f-dd6c13bda225.jpg

Ja, traditional tar over det markedet som vi har kjent som standard. Nå kan de utvikle Les Paul standard slik de har gjort med halsen på 2008 modellen(og ble vell hul i 2007?), men traditional modellen er tro mot det som kjennetegner Les Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Les Paul standard faded 2008, noe som jeg mistenker er 2.sorteringen til 2007 standard.

Er en litt feil på finishen her og der så da giddet nok ikke gibson å koste på de mye dyr lakk.

Men det er en chambered kropp(altså den er kraftig uthult og utstyrt med Burstbucker Pro mikker) og jeg synes den låter mere "woody" en vanlig Les Paul, ja man kan kansje si at det mangler litt mellomtone i lyden.

Jeg tenker egentlig litt på lyden i en FlyingV når jeg prøver å beskrive den, ganske organisk og en god blueslyd...

Jeg kjøpte den fordi den hadde den lyden jeg var på jakt etter, passer ypperlig til Blues men går slettes ikke av veien for litt hard rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Les Paul standard faded 2008, noe som jeg mistenker er 2.sorteringen til 2007 standard.

Er en litt feil på finishen her og der så da giddet nok ikke gibson å koste på de mye dyr lakk.

Men det er en chambered kropp(altså den er kraftig uthult og utstyrt med Burstbucker Pro mikker) og jeg synes den låter mere "woody" en vanlig Les Paul, ja man kan kansje si at det mangler litt mellomtone i lyden.

Jeg tenker egentlig litt på lyden i en FlyingV når jeg prøver å beskrive den, ganske organisk og en god blueslyd...

Jeg kjøpte den fordi den hadde den lyden jeg var på jakt etter, passer ypperlig til Blues men går slettes ikke av veien for litt hard rock.

Hvis den er chambered og ikke ser ut som en sveitserost inni, er det en 2008. Gibson startet ikke med det før i 2008.

Har selv en sånn og er kjempefornøyd. De ble jo solgt ganske billig. Tror jeg betalte 11995,- og det er en fin pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.