Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er din mening om Gibson Les Paul Standard 2008?


sirell

Anbefalte innlegg

Hvis den er chambered og ikke ser ut som en sveitserost inni, er det en 2008. Gibson startet ikke med det før i 2008.

Har selv en sånn og er kjempefornøyd. De ble jo solgt ganske billig. Tror jeg betalte 11995,- og det er en fin pris.

Snakket med en kompis av meg som har en 2007 standard(ikke faded), han mente at 2007 modellen også var chambered.

Men den standard faded er merket med 2008, men jeg regnet bare med at det var noe leftovers far 2007 modellen de ville bli kvitt.

Jeg er også storfornøyd med gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
Jeg må si at jeg liker godt 2008 standard,....faktisk jeg fant ut at jeg likte den mer enn R8 og Slashs AFD`.

Den var fakisk ganske nære R9 og i en "blind test" ville det vært vanskelig å velge.

Hva mener du med nære? Tenker du lydmessig? Spec-messig er det i hvert fall veldig stor forskjell mellom en '08 Standard og en R9, og vanligvis vil jo det gjøre seg gjeldende også lyd og spillemessig. (Selv om vi naturligvis snakker relative forskjeller når vi snakker Les Paul og Les Paul.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får også Traditional med 60s neck. Kjøpte en ny i ebony for 9.990 før jul, og den er veldig bra. Neeeesten like bra som R7en min:). Absolutt noe å teste - Standarden funket ikke helt for meg, men det er en ren smaksak. I tillegg så er det relativt stor forskjell fra gitar til gitar, men et proft oppsett fikser dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er chambered og ikke ser ut som en sveitserost inni, er det en 2008. Gibson startet ikke med det før i 2008.

Har selv en sånn og er kjempefornøyd. De ble jo solgt ganske billig. Tror jeg betalte 11995,- og det er en fin pris.

Jeg har en 2007 standard og den er definitivt chambered. Klokker inn på rett over 3500 g, svært behagelig.

Etter et par enkle modder ble den super.

http://forum.gitarnorge.no/topic/48307-ny-gitar-gibson-lp-standard/

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.