Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Its time to introduce, re-reintroduce


Anbefalte innlegg

Thunder Fingers! (YEY!)

Siden jeg er tilbake fra en lengre hiatus fra forumet, og den forrige kontoen min er slettet så får jeg lage en ny en.

Jeg er ikke en spesielt intressant person, men.

Fakta:

Jeg er en langhåret, 190 høy, sjeggete bergenser på 23år som det siste året har bodd i Kristiansand, hvor jeg for tiden holder på å ta musikk ettårig ved UIA. Av utdannelse er jeg baker, dog jeg har ikke tatt læretiden min enda, noe jeg egentlig har planer om å få gjort i nær fremtid..

Jeg begynte å spille bass i den egentlig sene alder av 15, nesten 16, Da i en heftig inspirasjons blanding av Jason Newsted's tøffhet live, En kompis som trengte bassist til bandet og en musikklærer som mente at jeg hadde bassfingre. Det ble selvfølgelig aldri noe av dette første bandet mitt, og jeg begynte etterhvert på kurs hos AKKS Bergen, Der traff jeg det som ble mitt første band (som etter en del forskjellige navn ble kalt "Vapour Crow" og etterhvert bare "Vapour".) Som bestod av meg og 4 jenter, Så bandet ble faktisk engang etterspurt som "jentebandet som spiller Maiden covere" og en gang introdusert som "..Og de er ganske søte..." Ingen premie for å gjette hvem som var først opp på scenen og publikums reaksjon... Etterhvert ble vi dog en mannlig rytmeseksjon. Vi spilte da en liten blanding av Maiden, Gåte, Led Zeppelin og Rush inspirerte sanger.

Jeg ble også med i et annet band som var dypere inne i metalen, kalt "Beyond the Illusion".

Sluttet begge disse bandene når jeg dro et år på folkehøyskole (musikklinje), selvom jeg ble spillende en stund med Beyond the Illusion når jeg kom hjem igjen, begynte etterhvert med det mer Rolling stones/Country Rock inspirerte bandet "The Nasty Habits".. Jeg var også sivilarbeider ved Bergen Kulturskole dette året, Lærte mye nyttig.

Av mine idoler så var det nok Steve Harris som hadde størst innflytelse tidlig, men etterhvert så kom John Entwistle og Geddy Lee inn og overtok, og det er nok de to jeg har likest spillestil til idag, og jeg lærte meg å spille med plekter grunnet Phil Lynott.. Jeg trivest igrunn best på Fender P basser, noe som jeg tror at kan komme fra 3 av 4 idoler. Hele grunnen til at jeg startet på bass var Jason Newsted.

Jeg er som noen vil si, syklig opptatt av musikk, og kanskje basser spesielt.

Spiller for tiden på:

* Fender 1977 Precision bass, Dette er min "elskede" og hovedbass. Hun har en custom pickup fra Seymour Duncan.

* G&L USA L2000 Blueburst.

* Listerud Bass Custom explorer.

* Aria Pro II Magna bass med en hel drøss oppdateringer.

* Brice HXB6 Båndløs 6 strenger.

* Epiphone Explorer Korina El-Gitar.

* Savannah Akustisk gitar.

* Savannah Akustisk 12strengs gitar.

Jeg har i grunn "få" favoritt band, det er mange jeg hører på, men som favorittband så vil jeg nok si at det er:

* Rush

* The Who

* Thin Lizzy

* Iron Maiden

* Megadeth

Jeg kan ha litt spesielle meninger avogtil, men det har dere tålt så langt, så det får dere tåle videre, hehe.

Nå spiller jeg med Power Metal bandet Guardians of Time og Death/thrash Metal bandet Chain Collector, om du vil høre noe, så ligger det linker i signaturen min. Jeg er desverre ikke med på noen av de nåværende albumene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel gratulere med gjenoppstandelsen jeg også. :)

Hva synes du om Savannah-gitarene? Det er et av de merkene jeg ikke har fått spillt på, og egentlig ikke vet noe om, så ble litt nysgjerrig. Hvor kommer det fra, hvor kjøpte du det, og hva (sånn ca) betalte du? Regner vel egentlig med at du er fornøyd siden du har 2?

Ellers må jeg også gratulere med god musikksmak...

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. :D

Savannah gitarene er gode for prisen, har 2 egentlig fordi de var billige og jeg hadde lyst på en 12er (som nå må selges).

Jeg betalt tilsammen 3300 for begge på ID musikk.. Som sagt helt greie gitarer, og for prisen er de ekstremt gode.

Det med musikksmaken min er en snodig ting, for jeg er godt plantet i 70 og 80tallet, men jeg spiller i 2 moderne metallband (som jeg anbefaler dere å sjekke ut, jeg er selv fan, Vertfall av Guardians of Time, heheh.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var riktignok ikke medlem på dette forumet den tiden du var aktiv, men etter at jeg ble med har jeg dumpet over mange innlegg du har skrevet i eldre tråder. Du virker som en interessant person, så kult å ha deg tilbake på forumet!

Iron Maiden og Megadeth er forøvrig også 2 av mine egne favorittband :)

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.