Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jackson SL3 eller LTD M-1000


Straymond

Anbefalte innlegg

SL3 har jeg prøvd, og har bare gode erfaringer! Fin byggekvalitet, bra pickups, rask hals.

Den kommer faktisk i nærheten av å måle seg med min SL2H, så her snakker vi ikke om noen dårlig gitar.

En annen ting som kan være verdt å nevne er at den er utstyrt med en av Floyd Rose's egne tremolosystemer, FRT-O2000.

Det finnes nå 2 varianter av denne gitaren; SL3 med Seymour Duncan JB TB4 og to stykker SHR-1N (rail-humbuckere i singlecoilformat), og SL3MG, som er eksakt samme gitar, men med EMG-81 og -85.

SL3 Soloist™

SL3MG Soloist™ with Floyd Rose®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid ESP M 1000 og Jackson SL2 og SL1 , men aldri SL3.

Jeg vil anta at SL3 er i nærheten av de overnevnte men med mindre andre specs.

M 1000 er kanongitar for pengene. Orginal Floyd 2x emg 81 og solid body. Jeg har hatt den i samme tuning som deg, og den takler svært bra.

Ettersom jeg har aldri har prøvd en SL3 kan jeg ikke direkte gi en anbefalling. Men begge gitarene er ganske like og jeg tviler du vil bli misfornøyd med noen av dem. Men skulle jeg valgt, hadde jeg gått for ESP gitaren. Selvom jeg er mest fan av Jackson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for Jackson, jeg liker dem hakket bedre en ESP....

Men når du sier "neckthrough, muuuuuligens setneck" så vil jeg si dropp setneck. Jeg har gitarer med begge, og liker dem kjempegodt, men det er stooor forskjell, og er det neckthrough feeling du er ute etter er ikke setneck et ok alternativ.

Stemme ned til B høres brutalt ut :) Min neckthrough er stemt ned til C# og jeg synes det er barskt B) En godt laminert neckthrough skal i alle fall ikke ha problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med ErlendB i at gjennomgående hals kjennes mer deilig å spille på enn noe annet, men lydmessig er vel både bolt-on og set-neck like bra. Mener jeg leste om noe forskning som hevdet at gjennomgående hals faktisk ikke leverer bedre sustain enn f.eks. bolt-on...

Uansett er det jo alltids en fordel å slippe å få den tykke bolt-on "klumpen" i veien når du spiller over tolvte bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibanez%20rg1527%20prestige%20wizard%20neck.jpg

visst du har problemer med å nå fra 12 bånd og ned med den "klumpen" som kommer rundt 17 bånd, så har du små hender :P

Sa jeg at jeg hadde problemer med å nå over 12 bånd?

Nei, jeg har riktignok ikke digre never som Zakk Wylde, men de er akkurat så store som jeg trenger dem. Jeg har ingen vanskeligheter med å spille på en bolt-on hals, det eneste jeg sa var at neck-thru gjør det enda lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for glitrende svar, kara! og kanskje kvinner, litt vanskelig å kjenne etter over nett.

newsflash!

fikk plutselig tilbud om en ltd kh-602!

specsmessig så er jo ikke dette så altfor ulikt det jeg er ute etter. nå maser jeg fælt, men noen erfaringer med denne øksa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for glitrende svar, kara! og kanskje kvinner, litt vanskelig å kjenne etter over nett.

newsflash!

fikk plutselig tilbud om en ltd kh-602!

specsmessig så er jo ikke dette så altfor ulikt det jeg er ute etter. nå maser jeg fælt, men noen erfaringer med denne øksa?

Har prøvd den KH-modellen, ja. Det er for all del ingen dårlig gitar, og aktive EMG-81 er skikkelig fett - men om du vil ha min personlige mening ser den mildt sagt harry ut, og bærer et lite drag av plast over seg, til tross for solid konstruksjon. Spesiel de hodeskalleinnleggene har jeg aldri forstått meg på. Men dette er, som alle vet, smag og behag. Det kan være at du liker det jeg misliker, så kom deg ut og prøv gitaren om du føler at du er interessert! Jeg ville dog heller gått for en fra ESP's M-II serie, som nesten ser identiske ut, men du slipper hodeskallene og at alle skal forbinde gitaren din med Kirk Hammett.

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kanke drive å handle etter utseende! Heller en gitar som ser bæsj ut, men som spiller bra, enn en pen gitar som er umulig å spille på.

Bolt-on er et problem for meg, siden jeg har veldig små hender, men dette varierer jo fra person til person. Har ingen problemer med set-neck eller neck-thru, men med bolt-on så når jeg ikke opp. Det blir rett og slett for mye i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.