Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Foo Fighters - Wheels


Hallstein

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har nesten klart å naila Foo Fighter's nye sang "Wheels" , men det jeg mangler, er skikkelig Lyd ! :P

Jeg klarer rett og slett ikke å få til lyden skikkelig... Så da kommer jeg til Gitarnorge for spørsmål ! :D

Jeg har en Marshall DSL 401 (3 Kanaler, Clean, Overdrive, Overdrive 2 (+30dB gain))

og en BYOC Overdrive 2 Selvprodusert pedal :P, Samt en Epiphone G-400 <3

Noen som har noen tips? :D

Youtube Link :

http://www.youtube.com/watch?v=dWQDHgrLRpI

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Mesa Dual Rectifier og du har det :)

MEN! hvis du ikke vil bruke opp mange tusen kroner på ny amp, må du nok bare innse at du ikke får helt lik lyd som foo fighters har uansett :)

spill den så bra du kan bare, og kos deg med det ;)

det er mitt råd ihvertfall.

Når vi først snakker om Dual Rectifier, Hvor allsidig er egentlig den ampen? har alltid hatt for meg at Dual Rectifier kun dugde til Metallica, og sånn heavy stuff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om Dual Rectifier, Hvor allsidig er egentlig den ampen? har alltid hatt for meg at Dual Rectifier kun dugde til Metallica, og sånn heavy stuff :P

ampen er veldig allsidig, det var mye av grunnen til at jeg gikk fra 6505 til dual rectifier, pga allsidighetenn. pluss at den låter mye fetere og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare en gitar gjennom en forsterker du hører heller.

Det er flere type gitarer, elektrisk og akustisk stålstrenger, samt sikkert flere amper og diverse effekter/klang osv.

og til slutt en veldig smud produksjon og mastring.

Du klarer ikke å få denne lyden samma hvilken gitar og forsterker du bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare en gitar gjennom en forsterker du hører heller.

Det er flere type gitarer, elektrisk og akustisk stålstrenger, samt sikkert flere amper og diverse effekter/klang osv.

og til slutt en veldig smud produksjon og mastring.

Du klarer ikke å få denne lyden samma hvilken gitar og forsterker du bruker :)

helt riktig! spørs om det er litt dubbing av gitarer i bildet, også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg syntes det er en bra låt, dere må ikke gå helt i kjelleren fordi de har laget en litt rolig låt :)

Låta er med på Foo Fighters "Best OF" skive, denne ble gitt ut selv om Foo Fighters ikke hadde sørlig lyst til å gi ut en "best of".

Etter hva jeg har hørt skal de ta en liten pause, men Dave hviler ikke for å si det sånn, bare sjekk ut Them Crooked Vultures.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.