Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan programmerer dere trommespor?


Konnis

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg et lydkort så jeg kan spille inn gitarting på pcen osv, og da skal jeg også ha et trommespor i bakgrunnen.

MEN!

Hvordan programmerer dere trommesporene deres?

Hvilke programmer bruker dere?

tenker da på noe a la dette: http://forum.gitarnorge.no/Kolonien-f33/Innspillinger-f14/ENGL-E670-Special-Edition-test-t23755.html&p=335136&fromsearch=1#entry335136

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Addictive drums. Noe av samme greia som EZ, men bedre lyd i mine ører. Er vel en smakssak. EZ var enklere å bruke, der har Addictive en GOD del å ta igjen. Bl.a at du kunne lage en ferdig trommesekvens i midi, og importere den til EZ istedet for å importere den til midi-sporet. Da slipper man drum maps og feil trommelyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntil nå ikke visst at det går an å importere fra Guitar Pro til EZDrummer, men det skal jeg begynne med.

Om jeg ikke har et gp-spor tilgjengelig tar jeg bare en ferdiggroove fra ezdrummer og modifiserer den hvis nødvendig via midi/usb-keyboard og/eller mus i ableton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig mange samples å finne på nett. Veldig mye bra og. Altså enkelt slag. Så lager du spor for alle trommene, og setter sammen, om du kan sampling, så blir detta det samme bare litt mer detaljert.

Sjekk ut Dysterkald på myspace. De trommene har jeg programmert fra bund, hver enkelt basstromme, skarp, tammer, cymbaler etc. Tar litt tid, men det må det får at det skal bli bra. (iallefall på måten jeg gjør det :P)

Jeg kjøpte Double Bass Mania. kvalitet på de trommene der. Har ikke sjekka linken din så vet ikke hva slags musikk du skal spella men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.