Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eugen


_morten_

Anbefalte innlegg

Noen som har hørt om Eugen gitarer her? Herlige gitarer (kanskje noe av det beste eg har prøvd) Håndlages av Henry Urhaug aka "Henki" Som holder til i gitarverkstedet under hagstrøm musikk i Bergen. Han lager gitarene akkurat som du vil ha dem, men har noen egenproduserte modeller og. Fyren e i fjern slekt med min far eller noe så har vært nede på verkstedet og preiket med han endel ganger. Fyren spilte endel før, var en tid regnes som en av de beste i Bergen, men lager/reparerer altså nå gitarer. E noen kjente folk som spiller på Eugen, kommer bare på Jon Norum i farten (fyren som spilte i Europe)

Sjekk "Mr Eugen" gitaren på siden under *sikle* (må bare få si at eg har testet en eksklusiv utgave av den, han hadde en spesialbestilling inne som eg fikk teste) http://www.eugen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

At de er pene er det vel ingen tvil om, men hva er det man betaler for her? Jeg har aldrig prøvet de jeg men jeg vet jo hva arbeidskraft og råmaterialer (generelle produksjons kostnader) koster i Norge i forhold til andre land (til og med hvis man sammenlikner med USA og Japan er Norge et utrolig dyrt land).

Er disse gitarene verdt prisen hvis man sammenlikner andre merker som Tylor, Suhr, Fender, Gison, Ibanes, PRS i samme prisklasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må lete lenge etter så dyre produksjonsmodeller av Ibanez.

Men til saken. Han er en av få som lager gitarene fra scratch i Norge. Har prøvd noen av gitarene han har laget, og for meg holder de mål med hva som helst. Med det mener jeg at det er bra nok for hvem som helst, kun preferanser som skiller luthierene fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er pene er det vel ingen tvil om' date=' men hva er det man betaler for her? Jeg har aldrig prøvet de jeg men jeg vet jo hva arbeidskraft og råmaterialer (generelle produksjons kostnader) koster i Norge i forhold til andre land (til og med hvis man sammenlikner med USA og Japan er Norge et utrolig dyrt land).

Er disse gitarene verdt prisen hvis man sammenlikner andre merker som Tylor, Suhr, Fender, Gison, Ibanes, PRS i samme prisklasse?[/quote']

Så vidt jeg vet, starter Eugen Classic serien fra ca. kr. 12-15000 og oppover, dvs. omtrent på samme nivå som nye USA-Fendere. (Kan ikke garantere at denne prisen er helt up to date - men de som er interessert kan jo bare ringe Henki og høre med ham.)

http://www.eugen.no/Eugen_Classic_Series/e...sic_series.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.