Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk og Bass


Evenhumm

Anbefalte innlegg

OKay jeg har øvd på en bass i 2mnd ca men først og fremst har jeg ett problem, flere faktisk.

På korpsøvningene kommer jeg alltid ustemt fordi jeg har ikke enda helt lært hvordan strenge skal høres ut selv om jeg vet hva de heter. Derfor trenger jeg en tuner!

Er det noen som vet om noen gode tunere, er det foresten forskjell på gitar og bass tuner, og kanskje en musikkbutikk i oslo sentrum. Den jeg gikk til før ble lagt ned.

Også er det noen om vet noe om billige forsterkere, spiller jo på en bra en i korpset men har ingen hjemme, og foreldrene mine synes ikke det er så dig at jeg øver med høytalerne i stua :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får helt greie tunere fra f.eks Korg og Boss til et par hundrelapper. Det som funker på gitar funker på bass også. Det er mange musikkbutikker i Oslo sentrum, bare ta en titt her.

Når det gjelder forsterkere så har du jo f.eks Roland sin Cube-serie for bass, Orange sin Crush 30B skal vistnok være mye for pengene, og de rimelige Peavey-forsterkerene er også rimelig greie. Det er mest å spare på å kjøpe brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funger dette forumet? svarte på tråden i går men det står ikke her det jeg skrev, får skrive det igjen da :rolleyes: .

Hvorfor tenkte jeg ikke på å søke etter musikkbutikker? Hehe, takk uansett Mytola.

Har b rukt stemmegaffel da jeg spilte trumpet, men tror ikke jeg skal gjøre det nå, før jeg har blitt ordentlig kjent med basslyden :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.