Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Multi effekt


magnalf

Anbefalte innlegg

Noe i Boss ME-serien kanskje? Disse kommer med expression-pedal som kan være gøy? ME-50 og ME-70 har i tillegg looper. ME-70 har også forsterkersimuleringer og funker veldi fint med hodetelefoner o.l. ME-50 går for helt ned i 1000 kr brukt.ME-70 er relativt ny og er foreløbig sjeldene på bruktmarkedet, men går nye for 2500 kr hos de fleste nettbutikker. Husk at du må kjøpe Boss sin adapter separat for disse.

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg Mener at en Pod xt eller x3 live er gode alternativer. jeg hadde xt live før jeg gikk over til bokser, og det lærte meg ganske mye om forskjellige effekter :) den låter greit og :)

Kan anbefale noe i Boss ME eller GT serien. Har en Boss Me-70 selv, veldig fonøyd med den!

Forresten, kjøp brukt! Uansett, med mindre butikken har et sånt 1kroners salg til den første personen til kassen og du er først...

Men ihvertfall, Pod og Boss har noen gode multieffekter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg Mener at en Pod xt eller x3 live er gode alternativer. jeg hadde xt live før jeg gikk over til bokser, og det lærte meg ganske mye om forskjellige effekter :) den låter greit og :)

Hvis budsjettet ditt er f.eks 6000kr har du godt og vel så du kan velge fritt mellom Line 6 X3 live og Boss GT10.

GT10 er for meg mer et verktøy som er litt klønete å bruke, og forsterkersimuleringene er ikke spesielt gode, men til gjengjeld er effektene veldig solide.

X3 live har mange gode simuleringer og effekter og er veldig lett å komme i gang med. Har også selvfølgelig mye dybde og muligheter.

Jeg endte opp med GT10 selv fordi jeg føler den passer meg bedre og at X3 live er litt for "ekstrem" og skal gjøre så veldig mye med signalet ditt (som er bra hvis du vil ha store endringer, men jeg vil bare legge på litt kompressor, reverb, eq, kanskje en OD etc)

Hvis du har et budsjett på under 2000kr er faktisk Zoom ganske flinke, men de aller billigste er ikke noe å hoppe i taket for. Jeg ville også ett på Digitech (RP-serien) hvis du har et trangt budsjett. Gode saker. :)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg en multieffektpedal og vurderer å kjøpe en ME-70, men har hørt at det kan bli en del støy. Stemmer dette? Og er det noen rutinerte på området som evt. har noen andre anbefalinger?? Om det er av interesse spiller jeg på en highway 1 strat med en supersonic forsterker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan tipse meg om hva som er bra å kjøpe når jeg ska kjøpe min første multieffekt? Har aldri testert noen så trenger litt hjelp.

Jag har en Roger Linn Adrenalinn till salgs som jag varmt kan rekommendera (säljes pga att jag inte behöver någon multieffekt längre). Jag har ägt varianter från många multieffektproducenter men Adrenalinn är min favorit, men det är såklart subjektivt :) . Den är väl värd att checka ut om man vill ha något annat(jag höll på att säga "mer") än Boss, Zoom, Vox mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ME-70 selv. Det kan bli litt støy med heftig med vreng eller full gain på rectifierkanalen som sagt, men ME-70 har en 'Noise Suppressor' som gjør at du kan ta bort støy og annet. Denne funker fint og fjerner støy, selv om pickup'ene ikke blir like følsomme for vibrasjoner i strengene hvis du skrur den for høyt. Vil absolutt anbefale Me-70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.