Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken type strenger bruker du?


Sortulv

Hvilket strengemerke bruker du?  

55 stemmer

  1. 1. Foretrukket strengemerke

    • D'addario
      17
    • Ernie Ball
      14
    • Dunlop
      1
    • Elixir
      14
    • Dean Markley
      2
    • Rotosound
      1
    • Martin Guitar Strings
      1
    • DR strings
      4
    • GHS
      6
    • Fender strings
      4
    • Gibson strings
      2


Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det gjeld strenger så har eg vel eigentleg heldt meg mykje til D'addario, men dei strengene blir så fort tamme og kjedelege å spela på, så eg har begynt å gå øve til Elixir. Einaste minuset med dei strengene der er at dei er ein del dyrare enn D'addario.

Og at det kjennes ut som om noen har spist kyllingvinger og spilt på gitaren din etterpå, uten å vaske hendene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Knucklehead (sjekk ut!) og Elixir, men ingen av disse har tykkelse som passer for meg. På turne synes jeg dessuten det blir for dyrt med Elixir. Greit nok at de tåler mye og varer lengre (jeg sliter også ekstremt sjeldent strenger), men likevel bør en jo "for sikkerhets skyld" bytte ganske ofte.

Jeg bruker EB Beefy Slinky er stemt i D-Standard. Synes at når disse er helt nye så låter de ikke mye dårligere enn Elixir og tror ikke en merker mye forskjell. I lengden holder de dårligere ja, men da (på turne) vil jeg bare bytte de noe jeg måtte ha gjort uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg Elixir 11 - 49, men etter å ha utvidet musikkhorisonten (mot det tyngre) vurderer jeg 12 - 52... da jeg bytta fra .09 til .10 syns jeg de var litt stramme med en gang, samme med .10 til .11, nå er 11 rett og slett for slakke! :)

Selv liker jeg litt tighte strenger, men når man skal stemme ned til drop A# blir det slakkt uansett! :) Og ja, jeg bruker 11 - 49 til alt mellom std.E til drop A#, 11 er akkurat passe for std. E, men til Drop A# er de altfor slakke. :)

Endret av lille-hl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elixir låter like bra som om du skulle hatt ståltråd på gitarn :lol:

:angry: Glad det er en smakssak, da! :) det hadde jo vært ille for Elixir hvis ingen hadde likt strengene dems! :)

Jeg liker smoothe strenger som beholder tonen lenger (hoho, det rimte) og jeg er borskjemt, derfor bruker jeg elixir! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Fender Superbullets .010. Kongestrenger! Helt vill lyd. De er behagelig å spille på, lette å sette på (med tanke på den gigantiske "kula" bakpå) og det ser sykt kult ut på en LP. Jeg spiller da IndieRock og jeg føler jeg får maksimal utnyttelse av strengene når jeg spiller musikken til bandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.