Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken type strenger bruker du?


Sortulv

Hvilket strengemerke bruker du?  

55 stemmer

  1. 1. Foretrukket strengemerke

    • D'addario
      17
    • Ernie Ball
      14
    • Dunlop
      1
    • Elixir
      14
    • Dean Markley
      2
    • Rotosound
      1
    • Martin Guitar Strings
      1
    • DR strings
      4
    • GHS
      6
    • Fender strings
      4
    • Gibson strings
      2


Anbefalte innlegg

Fortell om ditt valg av strenger, og hvorfor de passer bra til din spillestil. ;)

Det min gitar er utstyrt med for øyeblikket er Ernie Ball hybrid slinky.

Her er historien bak mitt valg av disse:

Første gangen jeg prøvde ut 09'ere, merket jeg med en gang hvor behagelige diskantstrengene ble til solospilling, bending og legato ble lettere, og de kjentes i det hele tatt bra ut for fingrene.

Men et minus var det: jeg mistet både fyldighet og 'trøkk' under hard rytmespilling på basstrengene, og for meg ble de virkende litt for pinglete.

Mitt neste valg ble dernest å prøve ut et strengesett som fortsatt hadde .09-gauge på diskantstrengene, men med basstengene skiftet ut til et hakk tykkere.

.009 - .046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har litt mer enn ett strengeinstrument, så da blir det litt vanskelig å svare?

Jeg har strengesett fra en snau tusenlapp og nedover på instrumentene mine, fra diverse metaller via nylon til silikonstrenger.

På vanlig el- gitar bruker jeg D'Addariostrenger, standard 09sett, fordi jeg kjøpte en pakke fra TheEuphor for en stund siden, og jeg synes de er helt greie. Så har jeg noek superkule sett med DR black beauties liggende. De er helt sorte og utrolig barske, i motsetning til meg.

Nå har jeg lyst til å hamstre Dunlop- strenger, fordi de koster bare 29 kroner settet på gitarhuset. Takk for tips.J

eg er sikker på at de fungerer helt greit. Så kan jeg øve i rundt tusen år med den øvingsfrekvensen jeg har nå, og så kanskje det er lurt å skifte til andre strenger. Kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg til D'addario. Men jeg har forskjellige tykkelser. Fra 0.10 til 0.13. Jeg synes 0.10 blir for myke til E stemming nå. Så jeg skal gå over til 0.11 der. Noe jeg synes er veldig behagelig. Jeg liker at D'addario strengene ikke er så veldig harde som f.eks elixir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult å høre hvordan strenger dere bruker, så fortsett å fyr løs! :D

Jeg har også en gang eller to prøvd ut 10-52, Aphelion. Ganske greit egentlig, men nå fortida foretrekker jeg det som nevnt i første innlegg.

Kunne det vært en ide at jeg slenger opp en poll med forskjellige strengeprodusenter, så vi får sett hva som er mest/minst i bruk her på forumet?

Kan hende jeg glemmer noen essensielle merker... I så fall: send meg en PM!

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.