Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken type strenger bruker du?


Sortulv

Hvilket strengemerke bruker du?  

55 stemmer

  1. 1. Foretrukket strengemerke

    • D'addario
      17
    • Ernie Ball
      14
    • Dunlop
      1
    • Elixir
      14
    • Dean Markley
      2
    • Rotosound
      1
    • Martin Guitar Strings
      1
    • DR strings
      4
    • GHS
      6
    • Fender strings
      4
    • Gibson strings
      2


Anbefalte innlegg

Selv bruker jeg Elixir 11 - 49, men etter å ha utvidet musikkhorisonten (mot det tyngre) vurderer jeg 12 - 52... da jeg bytta fra .09 til .10 syns jeg de var litt stramme med en gang, samme med .10 til .11, nå er 11 rett og slett for slakke! :)

Selv liker jeg litt tighte strenger, men når man skal stemme ned til drop A# blir det slakkt uansett! :) Og ja, jeg bruker 11 - 49 til alt mellom std.E til drop A#, 11 er akkurat passe for std. E, men til Drop A# er de altfor slakke. :)

Drop A# faktisk. Vurdert å kjøpe deg en bass? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:angry: Glad det er en smakssak, da! :) det hadde jo vært ille for Elixir hvis ingen hadde likt strengene dems! :)

Jeg liker smoothe strenger som beholder tonen lenger (hoho, det rimte) og jeg er borskjemt, derfor bruker jeg elixir! :)

Hehe, noe jeg er klar over. Et lite snev av ironi fra min side. Eneste er at elixir har litt for mettalisk klang i mine ører, men de holder enormt lenge :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv liker jeg litt tighte strenger, men når man skal stemme ned til drop A# blir det slakkt uansett! :) Og ja, jeg bruker 11 - 49 til alt mellom std.E til drop A#, 11 er akkurat passe for std. E, men til Drop A# er de altfor slakke. :)

13-65 funker fett til Drop Bb/A#, selv om det blir sykedelisk stramme strenger... er bedre å bruke 12-60 eller noe liknende. :)

Bruker vel 10-62 på 7-strengeren min, akkurat passe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte noen DR 13-56 før, men så kjøpte jeg et par sett med Ernie Ball Not Even Slinky. Må si jeg foretrekker DR-strengene. På DR er e fire mørkeste spunnet, men på Ernie Ball er bare de tre tykkeste spunnet, og den mørkeste diskantstrengen er så tykk at det ikke blir noe særlig med klang i den. Litt tam lyd, egentlig.

Gitaren min er stemt i C, derfor så tykke strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.