Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp. Hva skal jeg velge


Vulnero

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tenkt å bruke noen kroner på en ny topp. tenkte å legge i rundt 10000 kroner (maks) Er det noen som kan anbefale noe å teste ut? Jeg spiller på en Gibson Les Paul custum 05 mod. Vi spiller heavy metal, og er på utkikk etter no alla Sabaton lyd. Hva slags Amp, og effekter kan anbefales? Noen som tør å begi seg ut på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kabinettet har også veldig mye å si for lyden så det er noe å tenke på i denne omgangen det og :P

hehe.. ser den :)

Tips om begge taes i mot med takk :)

Saken er at jeg har vært utrolig lite borti dette, da jeg er ganske ny i el-gitar feltet :) vært mye akustisk, frem til for et års tid siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag skulle råda dig till att gå till en gitarrbutik och testa nån Engl-amp (Thunder och Screamer kostar väl under 10000:- tor jag), Peavey 5150/6505 och nån Marshall. Kan du förresten tänka dig att köpa brukt?

brukt er fint..

Jeg har snakket en del med min lokale gitarbutikk, men de gitaristene der har så veldig forskjellig smak enn meg. De er mer på classic Rock, 60 - 70 tals rock..

Jeg er ikke der i det hele tatt, da jeg trenger mer "rundere" fyldigere lyd om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå tenkt å bruke noen kroner på en ny topp. tenkte å legge i rundt 10000 kroner (maks) Er det noen som kan anbefale noe å teste ut? Jeg spiller på en Gibson Les Paul custum 05 mod. Vi spiller heavy metal, og er på utkikk etter no alla Sabaton lyd. Hva slags Amp, og effekter kan anbefales? Noen som tør å begi seg ut på det?

Når det gjelder kabinett.. Er det stor forskjell på rette og vinklet i forhold til lyden? går de rette dypere, eller har jeg misforstått da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabinettet har også veldig mye å si for lyden så det er noe å tenke på i denne omgangen det og :P

+1

Ifølge den lokale butikken, låter det dass med en god rør topp og et MG kabinett. Har ikke prøvd det selv, Men jeg hadde også en MG100 for et års tid siden. Kan ikke tenke meg at det kabinettet gjør seg noe særlig på en rør topp.

Men det kan være lurt å kjøpe brukt kabinett også. En kan spare mye på det. Men angående rør topp bør man passe på at rørene ikke er så utrolig gamle.

Marshall har noen topper man absolutt kan bruke til Metal også. Zakk Wylde bruker custom JCM 800 og jeg mener Kerry King også har JCM 800 eller 900. Har ikke så veldig mye erfaring med akkurat JCM 800 og 900, men har bare hørt skryt sålangt.

Håper jeg var litt til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har ägt både Engl (Screamer och 530 preamp) och Peavey 5150 och jag tycker bättre om Engl. Detta är ju selvfölgelig en smaksak men jag skulle i alla fall anbefalla dig till att testa Engl innan du köper Peavey för att se vad du tycker bäst om.

Marshall JCM 2000 serien (DSL eller TSL, personligen tycker jag bättre om DSL) är kanske också värd att checka ut, någon tycker om de, andra gör det inte.

Orange kanske? Det blir ett annorlunda ljud, men om det står en Orange i butikken skulle jag ha testat den också.. bara för säkerhets skull :) .

Kan det vara aktuellt med combo eller är det bara topp+kabinett du letar efter?

Behöver du ett rent ljud också eller håller det men en kanal med bra vreng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har ägt både Engl (Screamer och 530 preamp) och Peavey 5150 och jag tycker bättre om Engl. Detta är ju selvfölgelig en smaksak men jag skulle i alla fall anbefalla dig till att testa Engl innan du köper Peavey för att se vad du tycker bäst om.

Marshall JCM 2000 serien (DSL eller TSL, personligen tycker jag bättre om DSL) är kanske också värd att checka ut, någon tycker om de, andra gör det inte.

Orange kanske? Det blir ett annorlunda ljud, men om det står en Orange i butikken skulle jag ha testat den också.. bara för säkerhets skull :) .

Kan det vara aktuellt med combo eller är det bara topp+kabinett du letar efter?

Behöver du ett rent ljud också eller håller det men en kanal med bra vreng?

JEg er i utgangspunktet kun interesert i top+kabinett. Og jeg trenger en cleankanal.

Hadde vært moro og prøvd disse du nevner her.. Skal nedom musikksjappa nå :)

Hva med Marshall avt150h ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.