Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp. Hva skal jeg velge


Vulnero

Anbefalte innlegg

Hm, jag kan inte komma ihåg att jag har testat den(börjar bli gammal). Jag har inte hört så väldigt gott om den men låt inte det stoppa dig, testa den :) . Det är väl inte en rörförstärkare om jag minns riktigt, så testa den noga på hög volym innan du eventuellt köper den. Glöm inte att checka bruktmarknaden för den förstärkare som du vill ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

JEg er i utgangspunktet kun interesert i top+kabinett. Og jeg trenger en cleankanal.

Hadde vært moro og prøvd disse du nevner her.. Skal nedom musikksjappa nå :)

Hva med Marshall avt150h ?

Marshall AVT er ikke en rør amp. Men den har et rør i Preamp. Så du får ikke den skikkelige rør lyden i den. Men det er gode forsterkere. Men Som TUFFTUFFTUFF sier så er en Marshall JCM DSL 2000 absolutt verdt å sjekke ut... den er myye vreng på. Men ikke like mye som en Mesa Boogie, Engl eller Diezel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jag kan inte komma ihåg att jag har testat den(börjar bli gammal). Jag har inte hört så väldigt gott om den men låt inte det stoppa dig, testa den :) . Det är väl inte en rörförstärkare om jag minns riktigt, så testa den noga på hög volym innan du eventuellt köper den. Glöm inte att checka bruktmarknaden för den förstärkare som du vill ha.

Var nede og testa DSL 100.. Den var det også ganske fet lyd i. hørt noe om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede og testa DSL 100.. Den var det også ganske fet lyd i. hørt noe om den?

Jeg har en DSL100. Er storfornøyd med denne forsterkern! Du kommer nok aldri til å ha behov for meg gain enn du får her hvertfall. Jeg synes den er meget allsidig siden du kan skru deg frem til mange forskjellige lyder med den også.. Men skjekk bruktmarkedet, ligger på alt i fra 8000kr inkl 4x12" kabinett og opp til 12000 ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en DSL100. Er storfornøyd med denne forsterkern! Du kommer nok aldri til å ha behov for meg gain enn du får her hvertfall. Jeg synes den er meget allsidig siden du kan skru deg frem til mange forskjellige lyder med den også.. Men skjekk bruktmarkedet, ligger på alt i fra 8000kr inkl 4x12" kabinett og opp til 12000 ca..

gull :) var i hvertfall "riktig" lyd på den.. Bruker du noen effekter i tillegg på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt å kjøre kun forsterkervreng.. Har finni ut at å kjøre en liten OD-pedal(Route 66 med 0 gain og maks volum) som boost i forkant gir litt mer stram lyd så har begynt å bruke det litt, men det er ingen nødvendighet synes jeg. Jeg har derimot en THD Hotplate for å kunne tyne forsterkern som jeg vil, og det gjør virkelig noe med lyden. Det er hverfall greit hvis du skal ha litt vreng fra utgangsrørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt å kjøre kun forsterkervreng.. Har finni ut at å kjøre en liten OD-pedal(Route 66 med 0 gain og maks volum) som boost i forkant gir litt mer stram lyd så har begynt å bruke det litt, men det er ingen nødvendighet synes jeg. Jeg har derimot en THD Hotplate for å kunne tyne forsterkern som jeg vil, og det gjør virkelig noe med lyden. Det er hverfall greit hvis du skal ha litt vreng fra utgangsrørene.

oki. nice tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede og testa DSL 100.. Den var det også ganske fet lyd i. hørt noe om den?

Japp, jag har den och är jättenöjd med den :) .

Jag använder Engl Screamer som huvudamp just nu ( oftast när vi spelar live blir det Orange Tiny Terror) men när vi spelar in med bandet så blir det oftast att jag bruker Marshall DSL 401(väldigt nära släkting med DSL 100, det är några knappar som skiljer de åt och litt annat) om du vill höra ljudklipp av den så kan du checka här (borde vara litt bättre ljud än på Myspace):

ACTION SPEAKS LOUDER THAN WORDS

KNOCKING ON YOU FRONT DOOR

ADULTERY

IT WILL NEVER CHANGE

Det är ju inte sån musik du spelar men ändå (gainen är på ca 4 av 10), bara för att få en fingervisning. Orsaken till att jag använder 401-combon istället för DSL 100 när vi spelar in är inte för att DSL 100 är sämre, det har bara blivit så :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, jag har den och är jättenöjd med den :) .

Jag använder Engl Screamer som huvudamp just nu ( oftast när vi spelar live blir det Orange Tiny Terror) men när vi spelar in med bandet så blir det oftast att jag bruker Marshall DSL 401(väldigt nära släkting med DSL 100, det är några knappar som skiljer de åt och litt annat) om du vill höra ljudklipp av den så kan du checka här (borde vara litt bättre ljud än på Myspace):

ACTION SPEAKS LOUDER THAN WORDS

KNOCKING ON YOU FRONT DOOR

ADULTERY

IT WILL NEVER CHANGE

Det är ju inte sån musik du spelar men ändå (gainen är på ca 4 av 10), bara för att få en fingervisning. Orsaken till att jag använder 401-combon istället för DSL 100 när vi spelar in är inte för att DSL 100 är sämre, det har bara blivit så :) .

cool.. veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå tenkt å bruke noen kroner på en ny topp. tenkte å legge i rundt 10000 kroner (maks) Er det noen som kan anbefale noe å teste ut? Jeg spiller på en Gibson Les Paul custum 05 mod. Vi spiller heavy metal, og er på utkikk etter no alla Sabaton lyd. Hva slags Amp, og effekter kan anbefales? Noen som tør å begi seg ut på det?

Da ble det Marshall JCM 2000 DSL100. Veldig fornøyd ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg en Line 6 Vetta. Mange mener at denne ikke låter så veldig bra, i og med at dette er en transistor, men jeg tror ikke alle som sier de hører at dette er transistor snakker sant. Det er bare fordi de vet at det er det, og vil skryte litt av en hørsel de ikke har. Vettaen sine presets låter kanskje ikke ultimat, men bla gjennom de ulike ampene (sjekk ut ENGL simuleringen) og skru litt. Jeg er kjempefornøyd. Ampen koster ny 20.000, men kommer sikkert på rundt 10.000 om du kjøper brukt. Hvertfall om du går for Vetta og ikke Vetta II (du kan oppdatere Vetta til Vetta II, og det blir ganske mye det samme). Dette er en allsidig amp, så du kan spille hva du enn skulle ønske. Jeg har også FBV Longboard som er laget for denne ampen, og med den kontrollerer du hele greia. Veldig enkle greier. Strømkabel til ampen, jack fra gitaren til ampen og en ethernet-kabel fra Longboard til ampen. Ingen ekstra strøm til longboard. Enkle greier, og alt i ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.