Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lange rekker av Hammer-ons og pull-offs


G-strengen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har spillt gitar i litt over et år, og har lært det jeg kan ut i fra noen bøker og leksjoner på nett.

I en av bøkene jeg kom over, er emne hammer-ons og pull-offs. Å utføre en hammer- on og pull-off er greit, men åssen

er det når de er i lange remser? Eks. 14 10 12 10 14 10 12 10 14 10 12 10 14 10 12 10(med en bue fra 14 i begynnelsen til 10 i slutten.)

Hvordan skal dette spilles, Hvor ofte skal jeg gjøre annslag?, og er det sånn at pull-offs alltid begynner med en høyere note(14bue10)? og hammer-ons alltid

begynner med en lavere note?(10bue14) :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anslag kun på den første tonen. H og P kan begynne hvor som helst, men man kan jo ikke ha pulloff til en lysere tone ei helle hammeron til en mørkere. Det sier jo seg selv

Så uansett så begynner man en remse med et anslag?, men åssen holder man vibrasjonen oppe, hvis det er bare en lang rekke med pull-offs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du utfører et pull-off skal du skape ett anslag ved å dra littegrann i strengen. Å bare løfte fingeren er ikke et pull-off

Skjønner hva du mener, takk for at du tar deg tid til å svare på mine dumme spørsmål! men det jeg ikke helt skjønner er for eks. når det står 14 10 12 10, da begynner man med å gjøre et anslag på 14 bånd,pull off på 10 bånd, men når du da skal over på 12 til 10. Det er tydligvis en pull-off, men skal du ta ta en hammer on på det 12 båndet for så å lyde pull offen på 10 bånd. Selv om det står pull off fra 12 til 10?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammer-on oppover i toneleie og pull-off nedover. Pull-off fra 14-10 og hammer on fra 10-12, pull-off fra 12-10, hammer-on fra 10-14, pull-off fra 14-10, hammer-on fra 10-12 og pull-off fra 12-10...

Aha er den sånn de deler det inn, visste ikke du skulle gå fra sist spillte til neste, trodde du gikk fra 14 10 til 12 10 og videre. Takker for svaret :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har spillt gitar i litt over et år, og har lært det jeg kan ut i fra noen bøker og leksjoner på nett.

I en av bøkene jeg kom over, er emne hammer-ons og pull-offs. Å utføre en hammer- on og pull-off er greit, men åssen

er det når de er i lange remser? Eks. 14 10 12 10 14 10 12 10 14 10 12 10 14 10 12 10(med en bue fra 14 i begynnelsen til 10 i slutten.)

Hvordan skal dette spilles, Hvor ofte skal jeg gjøre annslag?, og er det sånn at pull-offs alltid begynner med en høyere note(14bue10)? og hammer-ons alltid

begynner med en lavere note?(10bue14) :unsure:

Sikkert nevnt, men dette handler kun om styrke. Anslaget vil du kunne gjøre med fingrene når du har bygget styrken som er nødvendig. Dette tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.