Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morley Wah


rocktrond

Anbefalte innlegg

Jeg "må" ha meg en wah etter hvert.

Ettersom jeg nå er forhandler for Morley tenkte jeg kanskje å kjøpe fra egen butikk, samtidig som jeg da får testet en.

Men er dem no bra (er det bra nok for Steve Vai er det sikkert bra nok for meg)? Hvilken model bør jeg satse på (må funke med masse gain)?

Setter pris på innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "må" ha meg en wah etter hvert.

Ettersom jeg nå er forhandler for Morley tenkte jeg kanskje å kjøpe fra egen butikk, samtidig som jeg da får testet en.

Men er dem no bra (er det bra nok for Steve Vai er det sikkert bra nok for meg)? Hvilken model bør jeg satse på (må funke med masse gain)?

Setter pris på innspill.

Jeg har en Morley wha/volum II,liker den ikke.Mulig steve vai signaturen er bedre.Lite effekt og tar liksom ikke jevnt over hele sweepet.

Endret av Riveraboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at disse er bra, emn veldig annerledes fra vanlige, vintage waher. Så kommer ann på hva du liker. Synes du skal være et godt eksempel, og kjøpe en, siden du tross alt importerer det :)

Jeg importerer ikke Morley. Bare "vanlig" forhandler. Men er nyskjerrig på Lynch modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en vanlig Morley wah/volum som jeg har vært fornøyd med, brukt den både på bass og gitar, men det er som sagt litt lite effekt i forhold til en Crybaby (som jeg har gått over til :) ) Låter fint, funker også bra å ha etter vrengpedaler, da blir den ganske "sint".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Morley, og likte den ikke. Solgte den,og kjøpte en gammel Jen crybaby på ebay i stedet, og har ikke angret et sekund.

EDIT: Dessuten er vel alt bra nok for Vai, så lenge han får penger for det?

Endret av syndromet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DS-1 er bra nok for Vai :P

...Keeley DS-1 riktignok, men. Haha.

Jeg prøvde en Morley wah for en god del år siden. Husker ikke hvilken modell det var, men den var ufattelig dårlig. Nesten ingen wah-effekt i det hele tatt, det låt mer «vløhh-vløhh» enn «wah-wah» :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en std. Morley wah for en del år tilbake, men syntes ikke den var noe særlig. Snever sweep og høyst "utydelig" med rikelig vreng. Det var også irriterende at den hadde bypass-switch ved siden av pedalen. Den hadde også en level-pot som hadde fint lite å si. Tar likevel høyde for at mye kan ha skjedd siden den gang.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - her var det ikke mye positivt :)

Anyways - jeg bestemte meg for å gjøre litt YouTube research - og etter en del klipp kom jeg over dette:

Ok - fyren er litt dryg til tider, men dette er nok til at jeg tror jeg kommer til å gå for Lynch wah'en. Synes både lyd og "features" ser ut til å være midt i blinken for meg. Eneste er om de kunne pressa en volum pedal inni der også - så hadde jeg sluppet enda en pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morley bad Horsie funker nok bra for Vai og er tunet for oppsettet hans, men jeg likte den ikke på mitt noe særlig.

Det er en stor wah shootout i en av de siste Guitar Player, både Morley Lynch og Loureiro wah`ne fikk OK omtale, men det var noen andre som kom bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morley bad Horsie funker nok bra for Vai og er tunet for oppsettet hans, men jeg likte den ikke på mitt noe særlig.

Det er en stor wah shootout i en av de siste Guitar Player, både Morley Lynch og Loureiro wah`ne fikk OK omtale, men det var noen andre som kom bedre ut.

Som med det meste av utstyr så er det mye smak og behag - og preferanser som teller inn. Jeg er ikke opptatt av å høres ut som Jimi Hendrix - eller noen andre - og liker mulighetene på Lynch pedalen - samt at i det klippet der høres den bra ut i mine ører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt Googling fant jeg den Gitar Player shootout'n her. Ingenting der som gjør at jeg ikke får lyst på Lynch modellen:

"... while for heavier contemporary metal and thrash, I’d lean more toward the Morley Kiko Loureiro (or the George Lynch Dragon 2 if you prefer its static wah function)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.