Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kanskje kjøpe en LTD KH-602, trenger erfarings tips


Helmaroc

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg kanskje skal kjøpe en LTD KH-602... jeg hadde først tenkt og kjøpe 202`en. men leste at folk synes den var piss, så jeg leste at 602`en var et bedere valg.

men viss noen tror at jeg burde tenke på en annen så si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig ganske forskjell på KH-202 og KH-602 både kvalitets og lydmessig.

Du gjør fornuftig ved å velge 602 fremfor 202. Men det finnes også gode eksemplarer av 202. Det er veldig variert kvalitet på dem.

Den 202 jeg har spilt på hadde D-hals og var ganske grei å spille på. Lydmessig så var lyden i EMG-HZ ganske tight og det låt stort.

Gitaren veier ikke mye, viss det har noe å si for deg.

Men helt personlig så ville jeg gått for en brukt M-1000 eller en brut EC-1000 kanskje.

Ellers har jo Ibanez veldig mye bra i den prisklassen dersom det er superstrat du skal ha. Du må prøve dem og se hva du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Første El-Gitar var en 202, har den enda, men jeg bytta mikker til skikkelig EMG... Personlig synes jeg treverket er kjempebra, og er kjempefornøyd med gitaren... Folk klager over floyd rosen på 202'en, men jeg voldtar whammyen rett som det er, og gitaren holder seg like stemt !

Men som Troll sier, det finnes sikkert dårlige og gode KH-gitarer, men jeg var tydeligvis heldig og fikk en god en ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er din første gitar, ville jeg ikke kjøpt gitar med Floyd (om du ikke MÅ ha det) ;) Min første gitar hadde det, ble lei veldig fort. Har fortsatt ikke sansen for floyd :P

Floyd er fint det, men selv litt lyst på en fast stol gitar.

Jeg synest att en gitar med floyd rose generelt er en risk å ta.

Den kan være en pain in the ass om man ikke er helt klar over hvordan den fungerer.

Satt ei stund selv med min første gitar før jeg fikk satt den opp skikkelig.

Husker jeg satt første natta, første floyd gitar, eksperimenterte litt til jeg fant den ultimate floyd stemmings-metoden:p

Satt der 2 timer i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette din første gitar ? I så fall er det kanskje ikke det beste kjøpet for en nybegynner egentlig kanskje..

Det er litt vanskelig å anbefale noe uten at du sier noe om hva du spiller osv, osv

det er ikke min første gitar, og jeg spiller for det meste metallica låter og litt i den veien, har en bæsj gitar som jeg er lei av, den gir dårlig lyd og ikke no bra med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville istede for å kjøpe en ny LTD KH-602,

prøvd å finne f.eks en fint brukt ESP M-II eller en Esp Horizon.

Her er en på forumet som selger M-II for 8500, helt dønn strøken.

http://forum.gitarnorge.no/Selges-ESP-II-t23071.html

Spørr du meg er det der MYE gitar for penga,

Seymour Duncan Blackout i den også. Metalpickup så det holder.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenkte å nyansere litt her.

LTD KH-602 er en veldig fin gitar til metallica-spilling og lignende. Det finnes "bedre" gitarer i samme prisklasse i betydningen at de er mer allsidige (Les Paul/Eclipse, eller låter bedre på spesielle sjangre (Sg/strat/tele/LP jr) eller er mer lettspilt (Mye bra fra Ibanez, Fender etc). Evt kan du også få tak i en mer kostbar gitar brukt (En billig esp/gibson).

Innenfor det KH-602 skal gjøre (passe lettspillt gitar med floyd som er slitesterk og en tradisjonell metall-lyd) mener jeg det er en av de bedre du får tak i til den prisen (uansett om du måler prisen på en ny KH-602 eller en brukt en). Den låter som den skal, og er god å spille på. Prøv den en del selv. Har du plutselig andre ønsker enn det denne gitaren gir deg finnes det jo mye annet bra å velge mellom til samme pris, men til det du nevnte i posten din høres det ut som et solid kjøp, og jeg kan ihvertfall anbefale den, på tross av at jeg ikke ville eid en selv (fordi jeg musikkmessig er en gammel kjip mann fanget i en ung kropp og bare liker de gode gamle gitarene (+ fat body ESP Eclipse med S.Duncan og fast stol))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.