Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morgan LP


GuitarFreak

Anbefalte innlegg

Jeg har en Morgan LP-kopi som jeg vil forbedre, makan til møkkapups skal du lete lenge etter, hva skal til for å forbedre den? uten at det blir for dyrt, vil ikke kaste bort for mye på den, men vil ha en gitar jeg kan sette på tykke strenger og stemme ned en del.

hva kan jeg putte i av mikrofoner? hva mer skal til for å forbedre?

Hva jeg vil bruke den til?

veldig tung musikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke skal koste all verden, kikk litt på utvalget til GFS. De har mange modeller, koster ikke all verden, og de jeg har vært borti har vært mye pickup for pengene. Det betyr ikke at alt er like bra, nødvendigvis, skulle jeg ha testet alle pickupene de har, mått jeg ha hatt det som fulltidsjobb en periode.

Kikk for eksempel i "clearence"- seksjonen. Der selger de hot owerwound pickups for 30- 40 USD- for settet..

Dessuten, at jeg liker de jeg har prøvd, betyr ikke at du er enig. Men varene de selger er rimelige, og firmaet er veldig greit å handle med. Det betyr jo en del, det også.

http://store.guitarfetish.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste jeg har prøvd, og som jeg anbefaler, er blades i singlecoilversjon. Det passer jo ikke for deg. Byggekvalitet er veldig bra, og de låter helt knall. Det jeg selv har sett, som jeg synes så spennende ut, og som jeg nok skal teste ut når alle prosjektene jeg har kjøpt men ikke hatt tid til å røre, er disse:

http://store.guitarfetish.com/gfsporacrpok1.html

Og så har jeg litt lyst på P90, men det er jo ikke noe som passer til "veldig tung musikk". De i linken over tror jeg er heftige saker, men har som sagt null erfaring. To sånne koster deg rundt tusenlappen, ferdig på kjøkkenbordet her i Norge. Hva har du å tape? Du får en Seymour Duncan her på berget for den prisen.

Ellers så har du jo settene til 30 USD.

Dette er strengt att ikke en anbefaling, bare noe jeg sikler på selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigste forbedringspunktet for meg på en Morgan LP41 (regner med at det er den du har ut ifra beskrivelsen) er halsen.

Elektronikken som sitter på er ikke noe å skrive hjem om, men til den bruken du nevnte (stemme ned og sette på tjukkere strenger) vil jeg si halsen er det svakeste leddet ditt. Bytt hals, også tar du elektronikken når du er ferdig med halsen. Det er faktisk den du skal spille på. Først må du få gitaren spillbar etter dine preferanser, og så bør du forbedre lyden imho...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få litt ting ut av diskusjonen..

denne gitaren var et impulskjøp like etter jeg begynte å spille, den var pen å se på, nå henger den bare på veggen uten å bli brukt.

så ja, jeg skal kjøpe meg ny(e), men jeg vil jo fikse den så jeg iallefall kan bruke den, kjedelig at den bare henger der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.